برگ برنده قالیباف در تهران سوخت / رونمایی از گزینه های جدید شهردار تهران

راه یافتگان به شورای ششم می گویند شاخص های شهردار آینده را مشخص و به زودی وارد مصداق ها می شوند .به نظر می رسد برخی از اسامی که تاکنون به عنوان شهردار آینده تهران مطرح شده بودند دیگر در میان گزینه های نهایی نیستند .

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادنیوز ، به زودی نام هایی که برای کلید داری شهرداری تهران مطرح است اعلام می شود .در این مدت راه یافتگان به شورای ششم در حال انتخاب شاخص های شهردار آینده تهران بودند . کلیات این شاخصها در آخرین جلسه راه یافتگان شورای ششم پذیرفته شده و قرار است گزینه های پیشنهادی از سوی هر ۲۱ نفر برای شهرداری اعلام شود .

 ۲۱ نفر تاکید دارند که تاکنون در جمع شان در خصوص گزینه ای بحث و بررسی نشده است و هنوز به مصادیق نرسیدند و اگر گزینه ای مطرح شود حتما توسط بیانیه رسمی اعلام می شود .

شهرداری انقلابی، جهادی و متخصص که طراز ملی داشته و همچنین با دولت و مجلس برای رفع مشکلات بتواند رایزنی کند. شاخص هایی است که از سوی این ۲۱ نفر برای شهردار بعدی تهران مطرح می شود .

روند انتخاب گزینه ها به این صورت است که هر فرد ۳ نفر را به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح می کند که به گفته مهدی چمران گزینه مشترک هم زیاد است . به گفته او  در جلسه چهارشنبه گزینه‌ها   اعلام می‌شود.

شنیده شده گزینه هایی که پیش از این از سوی رسانه ها به عنوان شهردار تهران مطرح بودند پس از دیدار راه یافتگان به شورای ششم و محمد باقر قالیباف تقریبا منتفی شده اند و به اندازه گذشته شانس پیروزی ندارند .

۳ معاون محمد باقر قالیباف ، مازیار حسینی ، پژمان پشمچی زاده و مجتبی عبدالهی که به عنوان گزینه های نهایی مطرح بودند با واکنش برخی ازراه یافتگان مواجه می شوند . گفته می شود این افراد نتوانسته اند کف امتیاز لازم را براساس شاخص های تعیین شده از جمله انقلابی و جهادی بودن کسب کنند و تقریبا شانس خود را از دست داده اند .

اسامی تازه ای که به عنوان گزینه های آینده شهرداری تهران این روزها مطرح است علیرضا زاکانی است که گفته می شود برای به دست آوردن وزارت کشور هم تلاش می کند . به نظر می رسد با توجه به هم حزبی بودن او پرویز سروری قرار گرفتن نام او بازار گرمی برای هم حزبی اش باشد .

اما گزینه اصلی که به نظر می رسد شانس بیشتری برای پیروزی دارد رستم قاسمی است . او برای وزارت نفت هم مطرح بوده که گفته می شود به دلایلی شانس حضورش دردولت به عنوان وزیر نفت کاهش پیدا کرده است .

عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا هم یکی از گزینه هایی است که تاکنون نامش در هیچ گمانه زنی مطرح نبوده و به نظر می رسد به تازگی در لیست شهرداران آینده تهران قرار گرفته است .

لطف الله فروزنده ،نیک زاد  اسامی دیگری هستند که به عنوان گزینه های شهرداری تهران مطرح می شود و به نظر می رسد محسن پیرهادی نیز مانند سه معاون قالیباف نسبت به گذشته در میان گزینه های اصلی شانس کم تری دارد .

با وجود آن که لیست شورای ائتلاف را بسیاری لیست قالیباف در شورای شهر می دانستند به نظر می آید بعد از دیدار ۲۱ راه یافته به شورا و او در مجلس به اندازه گذشته در تعیین شهردار تهران نقش اصلی را ندارد .

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 17049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha