رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی شاخص کل بورس / شاخص هم وزن رکورد تازه‌ای زد/ چراغ سبز بازار سهام روشن ماند + نقشه بازار

بازار امروز شروعی سبز داشت و نماگر بورس در ۱۰ دقیقه ابتدایی رشد ۲ هزار واحدی را ثبت کرد. معاملات بزرگان امروز متعادل و در مدار مثبت بود. گروه خودرویی در نیمه اول بازار با گارد صعودی همراه شد و اکثر نمادهای قطعه ساز همچون ختوقا، خمهر خاذین در دامنه حداکثری معامله شدند.در گروه بانکی، بانک پارسیان که برای مجمع فوق العاده متوقف گشت مورد توجه اهالی بازار بود و تا صف خرید نیز پیشروی کرد، بانک شهر نیز در دقایق پایانی با رنج مثبت روبرو شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۱۴ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار و ۳۹۵ واحد صعود داشت. بازار امروز شروعی سبز داشت و نماگر بورس در ۱۰ دقیقه ابتدایی رشد ۲ هزار واحدی را ثبت کرد. معاملات بزرگان امروز متعادل و در مدار مثبت بود. گروه خودرویی در نیمه اول بازار با گارد صعودی همراه شد و اکثر نمادهای قطعه ساز همچون ختوقا، خمهر خاذین در دامنه حداکثری معامله شدند. در گروه بانکی، بانک پارسیان که برای مجمع فوق العاده متوقف گشت مورد توجه اهالی بازار بود و تا صف خرید نیز پیشروی کرد، بانک شهر نیز در دقایق پایانی با رنج مثبت روبرو شد. فلزات نیز تحت تاثیر جو کلی بازار معاملاتی متعادل و سبز داشتند که می توان صفوف خرید نمادهای کویر، فتوسا، فسپا و فجر را نام برد. در ساعت پایانی بازار شپنا لیدر پالایش با رنج قوی و مثبت به صف نشست و به غیر از شبهرن و شپاس بقیه نمادهای گروه مثبت و سبز معامله شدند.

شاخص هم وزن نیز نسبت به چند روز گذشته بالاترین رشد را ثبت کرد، گروه سیمانی بخصوص در نیمه دوم بازار با تقاضای خوب همراه شدند و اکثر نمادهای گروه مانند سفارس، سشرق و سرود به صف خرید رسیدند. درگروه شیمیایی نماد قرن که از اضافه شدن خمیردندان و صابون به سبد محصولات خود خبر داد معاملات مثبت و در سقف قیمت را تجربه کرد. در گروه انبوهسازی کرمان هم که امروز برای ۲۰ درصد رشد مجاز متوقف بود مجددا به صف رسید و نمادهای ثبهساز و ثاخت نیز صف خرید داشتند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی شفارس در بازه ۲۶ درصد منفی و قیمت ۲۱۰ تومان اشاره کرد.

رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴ هزار و ۳۹۵ واحد صعود کرد و به رقم ۳۸۶ هزار و ۴۷۶ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۷۹ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد تاپیکو، شپنا، فملی، شپدیس، اخبابر، وپارس بیشترین اثر مثبت و نماد شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، برکت، شستا، ومدیر، شپنا، فولاد، اپال از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۴.۶۶ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۸۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۴۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام شگویا، مارون، ومهان، سمگا، فرابورس، کزغال بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، فتوسا، کرمان، چخزر، شگویا، کزغال، شاروم است.

انتهای پیام. /

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 17025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha