روند کاهشی در بازار رمز ارزها؛ بازار آرام ولی قرمز پوش است

در روز پنجم جولای ارزش رمز ارزها در بازار جهانی کاهش یافت ولی نرخ کاهش ارزش در این بازار اندک بود. به همین دلیل شرایط بازار آرام ولی قرمز پوش ارزیابی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ در روز دو شنبه پنجم جولای سال ۲۰۲۲ میلادی بازار رمز ارزها در دنیا تغییرات کمی را نسبت به روز قبل از آن شاهد بود. در روز پنجم جولای قیمت هر بیت کوین در بازار برابر با ۳۴ هزار و ۱۶۰ دلار شد که نسبت به روز قبل از ان با کاهش ۱.۷۲ درصدی همراه بود.

از طرف دیگر هر اتریوم با قیمت ۲هزار و ۲۵۸ دلار مبادله شد که نسیت به روز قبل از آن با کاهش کمتر از یک درصد همراه بود. قیمت هر رمز ارز XRP با افت کمتر از یک درصد نسبت به متوسط قیمت روز قبل به ۶۷ سنت رسید  و هر دوج کوین بعد از تجربه کاهش ۱.۳ درصدی با قیمت ۲۴ سنت معامله شد.

در این روز اخبار پیرامون بازار رمز ارزها بیشتر در مورد سیاستهای کشورهای مختلف در مورد این بازار بود. از یک طرف این سوال مطرح شده بود که  ایا هند می تواند بیت کوین را به جای طلا به عنوان منبع ارزشمند حفظ ارزش دارایی ها بپذیرد یا خیر.

هند یکی از کشورهایی است که تقاضای طلای بالایی دارد و این سطح بالای تقاضا سبب شده است تا تاثیر زیادی در نوسانات بازار طلا داشته باشد. حال روی اوردن هندی ها به بازار بیت کوین و انتشار اخباری در مورد رشد فروش بیت کوین این سوال را ایجاد کرد که ایا بیت کوین می تواند جایگزین طلا شود یا خیر؟

از طرف دیگر رسانه های هندی در مورد پیام های ضد و نقیض مقامات هندی در مورد  بازار رمز ارزها و فعالیت در این بازار صحبت کرده بودند. آنها بر این باورند که این پیام های ضد و نقیض  به این دلیل مخابره می شود که هنوز در مورد نحوه پاسخگویی رسمی دولت به این بازار تصمیم گیری نشده است.

در امریکا هم صحبت بر سر پذیرش استیبل کوین ها است و گفته می شود این رمز ارز نمی تواند اسیبی به بازار دلار وارد کند بلکه زمینه را برای افزایش مبا دلات در بازار دلار را فراهم کند.

 در ژاپن بحث بر سر عرضه ین دیجیتال بالا گرفته است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۲  این ارز دیجیتال وارد بازار شود. ژاپن که یکی از اقتصادهای بزرگ اسیایی است  خبر داده است ین دیجیتال از سال ۲۰۲۲ می تواند  در مبادلات رسمی کشور استفاده شود.

در صورت تحقق این پیش بینی ین دیجیتال بعد از یوان دیجیتال دومین پول دیجیتال دولتی خواهد بود که وارد بازار می شود. پیشگامی اسیایی ها در این زمینه کمک بزرگی به تقویت جایگاه این قاره در سطح بین المللی خواهد کرد.

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 17015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha