مسیر بازگشت اعتماد سرمایه گذاران هموار شود/ افزایش سرمایه گذاری ها با کاهش دخالت دولت

زمانی که مداخله دولت ادامه داشته و مشخص نباشد که مسیر واقعی اقتصاد به کدام سمت است، شرایط برای حضور سرمایه گذار هم دشوار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ سید محمد رضا حسینی استاد دانشگاه و تحلیل گر اقتصادی با بیان این مطلب که مکانیسم قیمت در بازار رقابتی باعث تعادل می شود،  گفت: عدم دخالت دولت و فعال نمودن صنف ها تاثیر بسیاری در تصمیمات بازار و رفع مشکلات نهادی داشته و شرایط اقتصادی را متناسب تر هدایت خواهد کرد.

 وی مشکل اصلی کشور را دولتی بودن اقتصاد و موانعی که بر سر تولید بوجود آورده است، عنوان کرد و افزود: کاهش دخالت‌های دولت در اقتصاد و امکان باز گذاشتن دست فعالان اقتصادی برای تولید و حضور در عرصه‌های مختلف موجب می شود تا بنگاه های اقتصادی نقدینگی های خود را به سمت تولید هدایت و شاهد ایجاد و گسترش اشتغال در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه مداخله دولت در بازارهای مختلف، اقتصاد کشور را با مشکلات و مسائل بسیاری مواجه کرده است، اظهار داشت: سرمایه گذاران برای ورود به حوزه تولید و ایجاد اشتغال بایستی شرایط اقتصادی کشور را رصد و بررسی کنند تا با اطمینان و اعتماد کامل اقدام به سرمایه گذاری کنند اما زمانی که مداخله ها ادامه یابد و مشخص نباشد که مسیر واقعی اقتصاد به کدام سمت است، شرایط برای حضور سرمایه گذار هم دشوار خواهد شد.

این استاد دانشگاه از جمله اقدامات مهم و اساسی کشور در دستیابی به اهداف سند چشم انداز را در بهبود فضای کسب و کار و رقابتی نمودن آن عنوان کرد و گفت: با توجه به قوانین و مقررات دست و پا گیر، سرمایه و تسهیلات حمایت از تولید، در فعالیتهای غیر تولیدی مورد استفاده قرار گرفته و سبب رشد تقاضا و افزایش سطح عمومی قیمت ها می شود.

به گفته حسینی؛ اهمیت سرمایه در کشورهای در حال توسعه بیش از کشورهای توسعه یافته است زیرا کشورهای در حال توسعه به منظور بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال که محرک رشد اقتصادی است، دچار کمبود سرمایه هستند و بایستی در راستای جبران این کمبود اقدامات اساسی توسط دولت و بنگاه های اقتصادی کشور صورت گیرد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با برداشتن یکسری قوانین و ‌مقررات رسمی و غیر رسمی که موانعی را در فضای کسب وکار، تولید و توزیع خدمات ایجاد کرده است می توان در جهت جذب سرمایه های فراوان به کشور گام برداشت و همچنین با مقررات زدایی، کوچک کردن دولت و تدوین سیاست هایی مدون، اعتماد سرمایه گذاران در سرمایه گذاری بخش های مختلف اقتصادی بیش از پیش افزایش داد.

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
کد خبر: 17014

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha