دربست به ارمنستان ۳ میلیون/ واکسن بزنید برای دوستانتان هم بیاورید!

مردم از واکسیناسیون در داخل ناامید شده‌ند و حالا با هواپیما شده یا اتوبوس و حتی تاکسی دربستی به ارمنستان می‌روند و با کمترین هزینه لب مرز واکسن می‌زنند و بلافاصله بر می‌گردند. حتی یکی از رانندگان می‌گوید می‌توانید آنجا برای دیگران هم واکسن بیاورید. من آشنا دارم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، تورهای هوایی ارمنستان گران است و ظرفیت اتوبوس پایانه‌ها برای رفتن به ارمنستان تا پایان تیرماه پر شده است. حالا مردم برای سفر به ارمنستان راه جدیدی یاد گرفته‌اند؛ اتوبوس و تاکسی دربست. هم ارزان‌تر تمام می‌شود و هم سریع‌تر است.

نبود واکسن در کشور بسیاری از ایرانیان را روانه کشورهای دیگر کرده است. یکی از این کشورها ارمنستان است که این روزها مقصد سفر بسیاری از ایرانیان شده است. اما حالا رانندگان اتوبوس و تاکسی می‌گویند نیازی هم نیست وارد کشور ارمنستان شوید و هزینه تزریق واکسن را بالا ببرید. همان لب مرز می‌توانید واکسن رایگان بزنید و برگردید. کافی است فقط پاسپورت داشته باشید.

یک راننده‌ تاکسی مسافر به مرز ارمنستان می‌برد. او می‌گوید «هزینه رفت تا لب مرز ارمنستان یک و نیم میلیون تومان است. رفت و برگشت با هم دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. نیازی به اقامت و ورود به شهرهای ارمنستان هم ندارید. همان لب مرز می‌توانید واکسن بزنید و برگردیم.

به گفته این راننده لب مرز درمانگاه و آمبولانس‌هایی هستند که همانجا واکس را تزریق می‌کنید و برمی‌گردید. اما حالا گزینه دیگری هم پیش پای مسافران هست. آنها هم می‌توانند واکسن بزنند و هم چند دوز وارد کنند! این را یک راننده دیگر می‌گوید. می‌گوید من آنجا آشنا دارم. برای شما میتوانم چند دز واکسن بگیرم. قیمتش را همانجا می‌گویم. الان نمی‌دانم چقدر است!

اتوبوس دربستی ۱۲ میلیون

اما اگر تعداد مسافران زیاد باشد راه دیگری پیش روی مسافران است و آن اتوبوس دربستی است. یکی از رانندگان اتوبوس دربستی می‌گوید: «برای رفت و برگشت تا لب مرز ۱۲ میلیون تومان می‌گیرم.»

او هم با تائید اینکه نیاز نیست برای واکسینه شدن حتما به شهرهای ارمنستان برویم، می‌گوید: «همان لب مرز می‌توانید واکسن بزنید و برگردید.»

البته اگر این نگرانی را دارید که واکسن‌های لب مرز مطمئن نباشد، بازهم می‌توانید برای واکسن به راحتی به شهرهای دیگر بروید. یکی از رانندگان می‌گوید: «برای ما فرقی ندارد. اگر هم بخواهید حتما در شهرهای ارمنستان واکسینه شوید، از لب مرز هم دوستانمان به راحتی شما را جابه‌جا می‌کنند. از لب مرز تا ایروان ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند و برای برگشت یک میلیون تومان.»

درخواست مسافران برای اتوبوس‌های دربستی به ارمنستان زیاد شده و بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل دیگر بلیت نمی‌فروشند. به عبارتی برای رفتن به ارمنستان ترافیک ایجاد شده است!

یکی از مسافرانی که در ارمنستان واکسن تزریق کرده است می‌گوید: «کار سختی نبود. به صورت زمینی به ارمنستان رفتم و واکسن تزریق کردم. فقط باید تست پی سی ار داشته باشید.»

واردات واکسن از ارمنستان به ایران

اما آیا مسافران می‌توانند واکسن از ارمنستان به ایران وارد می‌کنند؟ برخی از رانندگان می‌گویند کار سختی نیست! یک راننده تاکسی در این مورد می‌گوید: «دوستانی دارم که می‌توانند به راحتی برایتان واکسن تهیه کنند. قیمت آن را نمی‌دانم. هر وقت لب مرز رفتیم آنجا قیمت‌ها را می‌گیرم. البته خرده‌فروشی می‌کنند.»

نکته قابل توجه برای واردات واکسن شرایط نگهداری واکسن است. واکسنی که در ارمنستان تزریق می‌شود استرازنکا و اسپوتنیک است. هر دو واکس باید بین دو تا هشت درجه سانتی گراد نگهداری شوند. اما سوال اینجاست که آیا یخچال‌هایی هستند که امکان نگهداری این واکسن‌ها را در چنین دمایی را دارند؟

پیش از این هم رستم قاسمی، کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ گفته بود: « از روسیه برای من واکسن کرونا آوردند اما نزدم و داخل یخچال گذاشتم و خراب شد.»

نبود واکسن بسیاری از مردم را راهی خاک کشورهای دیگر کرده است. حالا تصاویری هم در فضای مجازی منتشر شده که نشان از صف ایرانیان در ارمنستان برای واکسن می‌دهد. وضعیتی که واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی به کندی صورت می‌گیرد و تنها حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر توانسته‌اند دز دوم را تزریق کنند. اگرچه گاهی خبر از واردات واکسن می‌رسد اما هنوز بسیاری از سالمندان هنوز در صف انتظار هستند.

این در حالی است که ایران پیک پنجم کرونا را می‌گذارند و بسیاری از شهرها در وضعیت قرمز و نارنجی هستند. کرونای دلتا هم به تاخت جان می‌گیرد. در چنین شرایطی، وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان برای واکسیناسیون باعث شده که مردم برای نجات جان خود، آواره کشورهای دیگر شوند.

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 16987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha