شانس مدال کشتی المپیک، سرگردان در جستجوی یک شغل!

وزارتخانه‌های ورزش و نفت، علی‌رغم دستور رئیس جمهور، پس از ۲ سال به بهانه‌های مختلف حاضر به موافقت با اشتغال چهره شاخص المپیکی کشتی فرنگی ایران نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، حمید گرایی پدر محمدعلی و محمدرضا گرایی دو فرنگی کار شیرازی تیم ملی که در المپیک توکیو به میدان خواهند رفت، ضمن انتقاد از استاندار فارس برای بی توجهی به دو فرزند المپیکی خود، اظهار کرد: دو فرزند من ۴ سال است در کشتی به مدال‌های مختلف جهانی و آسیایی رسیده‌اند اما متاسفانه مسئولان استان فارس هیچگونه توجهی به محمدعلی و محمدرضا گرایی که قرار است یک ماه دیگر برای ایران در المپیک توکیو کشتی بگیرند، نکرده‌اند. فرزندان من دیگر چه کاری باید انجام می‌دادند که ندادند؟ نمی‌دانم چرا مسئولان استانی هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌کنند؟
وی با بیان اینکه مسئولان استان فارس طی سال‌های گذشته توجهی به دو فرزند کشتی گیر او نداشته‌اند، گفت: آقای کیخا ژیمناست‌کار خوب استان فارس دوست فرزندان من است و او را مثل فرزندانم دوست دارم اما او پس از مسابقات قطر که به مدال رسید بامداد شنبه به شیراز بازگشت و استاندار فارس بلافاصله در روز یک‌شنبه با او دیدار و از وی تقدیر کرد و شورای شهر نیز از تلاش‌های او تقدیر به عمل آورد. من نمی‌گویم چرا از او تقدیر کردند، حرف من این است چرا مسئولان استانی بین ورزشکاران استان فرق می‌گذارند و چرا فرزندان من وقتی مدال جهانی و آسیایی و سهمیه المپیک گرفتند، اصلا دیده نشدند و استانداری و شورا حتی یک خسته نباشید خشک و خالی به آن‌ها نگفتند!

پدر دو فرنگی کار شاخص ایران در المپیک توکیو، افزود: محمدعلی در بازی‌های آسیایی طلا گرفت، استاندار به جای ۱۵ سکه مبلغ ۳۷ میلیون و پانصد هزار تومان (دو میلیون و پانصد هزار تومان به ازای هر سکه) به او پاداش داد و از شورا و شهرداری و اداره کل ورزش هم هیچ خبری نشد. الان هم هر دو ماه‌هاست در مسابقات مختلف و اردوهای تیم ملی حضور داشته‌اند و قرار است در المپیک به میدان بروند اما فقط به هر کدام ۲۵ میلیون تومان پاداش دادند، در حالی که در دوره گذشته به برخی‌ها که می‌خواستند در المپیک به میدان بروند ماشین به همراه جوایز نقدی دادند. متاسفانه برخی‌ها در استان دوست ندارند فرزندان من در المپیک برای کشور و استان فارس مدال بگیرند.
وی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علی رغم تاکید رئیس جمهور، محمدعلی گرایی هنوز پس از ۴سال موفق به پیدا کردن شغل نشده است، گفت: او متاهل است اما نه شغل دارد و نه زمین و خانه‌ای که از آینده خود تا حدی مطمئن باشد. به جای اینکه حداقل در آستانه المپیک به آن‌ها توجه کنند، اداره کل ورزش و جوانان فارس یک ماه پیش به علی نامه زدند و اعلام کردند از آنجا که رشته تحصیلی شما نفت است، استخدام شما در وزارت ورزش قانونی نیست! آیا نزدیک المپیک وقت نامه‌زدن است؟ روحیه که نمی‌دهند هیچ، انگیزه‌شان را هم از بین می‌برند.
وی با بیان اینکه با وجود همه گرفتاری‌های مالی، همیشه حامی فرزندانش بوده تا به این موقعیت برسند، گفت: رئیس جمهور در دیدار سال ۹۸ با ورزشکاران تاکید کرد مشکل اشتغال مدال‌آوران حل شود. وزیر ورزش هشت روز پس از آن دیدار در نامه‌ای به آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درخواست کرد با توجه به دیدار ورزشکاران با رئیس جمهور و قانون استخدام قهرمانان ورزشی، موضوع استخدام محمدعلی گرایی در وزارت نفت عملی شود. آقای واعظی نیز ۱۲ روز بعد در تاریخ ۳۰ خرداد ۹۸ در نامه‌ای به وزیر نفت خواستار اشتغال فرزندم شد اما در نهایت وزارت نفت هیچ اقدامی انجام نداد و اعلام کرد امکان استخدام وی مهیا نیست! پس از آن قرار شد او در وزارت ورزش استخدام شود تا اینکه یک ماه پیش نیز اداره کل ورزش و جوانان در نامه‌ای اعلام کرد امکان استخدام وی فراهم نیست.
پدر محمدعلی و محمدرضا گرایی، در پایان گفت: خودم با اندک حقوق بازنشستگی، زندگی‌ام را می چرخانم، اشتغال محمدرضا چندی پیش حل شد اما محمدعلی با دو برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی متاهل است و هیچ شغلی هم ندارد. هر دو از امیدهای کشتی ایران در المپیک هستند اما هیچکدام از مسئولان استانی توجهی به آن‌ها نکردند و اینها دغدغه آینده‌شان را دارند.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 16981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha