افت ۲۳۰۰ واحدی شاخص کل/شاخص به یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید / معامله لاستیکی ها در حداکثر قیمتی / بازار سهام روز پرنوسانی را تجربه کرد+ نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار  و ۳۱۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با ۴.۶۵ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۱۱۶ واحد را ثبت کرد. بازار یک روز پرنوسان را سپری کرد. نماگر بورس که در دقایق ابتدایی با افت ۵۰۰۰ واحدی روبر وشد در میانه بازار با عقب نشینی فروشندگان و افزایش تقاضا از منفی های آن کاسته شد. در بین گروه های کوچک امروز قرعه بنام گروه لاستیک افتاد و اکثر نمادهای این گروه مانند پتایر، پاسا و پکویر معاملات در بازه حداکثری داشتند.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز یک شنبه ( ۱۳ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۷۰۹ واحد نزول داشت.  بازار یک روز پرنوسان را سپری کرد. نماگر بورس که در دقایق ابتدایی با افت ۵۰۰۰ واحدی روبرو شد در میانه بازار با عقب نشینی فروشندگان و افزایش تقاضا از منفی های آن کاسته شد. در گروه خودرو نماد خگستر با شکست مقاومت خود تا محدوده ۳ درصد مثبت نیز پیشروی کرد و پارس خودروکه امروز لیدری خودرویی ها را به عهده داشت با حدود ۶۰۰ میلیون دادوستد و صف خرید به کار خود پایان داد. در گروه پالایش دو نماد شپنا و شتران، در صدر تاثیر گذاری منفی بر شاخص کل بودند و شبریز در این گروه با معاملات قوی و صف خرید همراه بود. بانکی ها و بزرگان این گروه روند متعادلی را تجربه کردند و در گروه فلزات اساسی که نسبت به بقیه صنایع بزرگ با تقاضای بیشتری روبرو بودند و دو نماد فتوسا و فگستر از صف فروش تا حداکثر قیمت مورد معامله قرار گرفتند.

در بین گروه های کوچک امروز قرعه بنام گروه لاستیک افتاد و اکثر نمادهای این گروه مانند پتایر، پاسا و پکویر معاملات در بازه حداکثری داشتند. گشان و گکوثر در گروه هتل داری نیز همچون دیروز با تقاضا و صف خرید همراه بودند. در پی اخبار مربوط به افزایش قیمت اقلامی نظیر ماکارونی در آینده نزدیک،  نماد غزر با پایانی ۲.۵ سبز و حجم ۵ میلیونی به کار خود خاتمه داد.

از بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی لکما و غدام در دامنه منفی و نماد رنیک که متعادل، نزدیک صفر تابلو معامله شد.

افت ۲ هزار  و ۳۱۹ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار  و ۳۱۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۷۰۹ واحد نزول کرد و به رقم ۳۸۲ هزار و ۱۴۰ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۷۵هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد پارسان، شبریز بیشترین اثر مثبت و نماد شستا، شپنا، شتران، اخابر، وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، ومدیر، برکت، شستا، شپنا، خساپا، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۴.۶۵ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۱۱۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۰۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام مارون، غضینو، شگویا، دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نماد های ذوب، آریا، کوثر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، لطیف، فگستر، کرمان، فرابورس، چخزر، شگویا است.

انتهای پیام. /

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 16973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha