مردی که به مدت ۵۵۵ روز بدون قلب زندگی کرد!

یک مرد جوان آمریکایی موفق شد بیش از یک سال بدون قلب زنده بماند و حتی در تمام آن مدت با دوستانش ورزش کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ۲۴ آ ای؛ استن لارکین، ۲۵ ساله که به بیماری کاردیومیوپاتی خانوادگی مبتلا بود توانست مدتی را بدون قلب زندگی کند. کاردیومیوپاتی، نوعی نارسایی قلبی است که می‌تواند بدون هشدار به افراد حمله کند و آن‌ها را بدون در نظر گرفتن وضعیت سلامتی از بین ببرد. استن تصور نمی‌کرد که به این بیماری مهلک مبتلا شده باشد، تا اینکه هنگام بازی بسکتبال بیهوش شد.

موردی که پزشکان را متحیر کرد

مردی که به مدت ۵۵۵ روز بدون قلب زندگی کرد

استن لارکین در حالی که منتظر پیوند قلب بود، دنیای پزشک را بهت زده کرد. او با کمک قلب مصنوعی که به پشت او بسته شده بود توانست ۵۵۵ روز زنده بماند. این بیماری همچنین با مرگ ناگهانی در بین ورزشکاران همراه است و برادر استن، دومینیک نیز از آن رنج می‌برد. استن شدیداً به پیوند قلب جدید نیاز داشت و این بدان معنا بود که مجبور شد در بیمارستان بماند تا بتواند تا زمان پیوند تحت نظر باشد. پزشکان دانشگاه میشیگان دستگاه قلب مصنوعی SyncArdia را روی استن را نصب کردند.

قلب مصنوعی

مردی که به مدت ۵۵۵ روز بدون قلب زندگی کرد

از قلب مصنوعی زمانی استفاده می‌شود که قلب از دو طرف از کار بیفتد، اما بر خلاف دستگاه‌های عادی قلب که معمولاً فقط با یک طرف قلب کار می‌کنند، این دستگاه با هر دو طرف کار می‌کنند. این وسیله به استن امکان می‌داد زندگی معمولی داشته و حتی بسکتبال بازی کند.

استن سرانجام پیوند قلب شد و گفت: "من دو هفته پیش پیوند را انجام دادم و احساس می‌کنم می‌توانم آهسته ورزش کنم. می‌خواهم از اهدا کننده‌ای که قلبش را به من داد تشکر کنم. "

۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 16938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha