شاخص کل به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار واحد رسید/ فرابورس همچنان صعودی/ رنج منفی خودرویی‌ها به کل بازار سرایت کرد + نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۰ و ۹۲۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار واحد رسید. شاخص کل در نخستین روز هفته آغازی مثبت داشت به گونه ای که نماگر بورس رشد هزار واحدی را در دقایق ابتدایی ثبت کرد، اما در ادامه با افزایش عرضه ها در کلیت بازار، در انتها با کاهش ۱۰ هزار واحدی به پایان رسید. امروز بزرگان و نمادهای موثر بر شاخص فشار فروش دسته جمعی را تجربه کردند، اما در ادامه با افزایش عرضه ها در کلیت بازار، در انتها با کاهش ۱۰ هزار واحدی به پایان رسید.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۱۲ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۳۳۰ واحد نزول داشت. شاخص کل در نخستین روز هفته آغازی مثبت داشت به گونه ای که نماگر بورس رشد هزار واحدی را در دقایق ابتدایی ثبت کرد، اما در ادامه با افزایش عرضه ها در کلیت بازار، در انتها با کاهش ۱۰ هزار واحدی به پایان رسید.

امروز بزرگان و نمادهای موثر بر شاخص فشار فروش دسته جمعی را تجربه کردند، خودرویی ها در میانه بازار با رنج منفی و رسیدن به صف فروش در نماد سایپا روبرو شدند و این برتری عرضه به بقیه گروه‌های بزرگ بورسی نیز سرایت کرد. نماد خاور بعد از مدتها که در صف خرید قفل بود امروز بیش از ۱۱۰ میلیون حجم معامات داشت و اکثر معاملات آن هم در بازه حداکثری بود. بعد از خودرویی ها گروه بانک نیز با برتری عرضه روبرو شدند و بانکهای مانند صادرات و ملت با صف فروش به کار خود خاتمه دادند. نمادهای پالایشی نیز از همان ابتدا با برتری عرضه همراه بودند و اکثر بزرگان در این گروه در منفی کامل دادوستد شدند. گروه فلزات نسبت به بقیه گروههای بزرگ روند متعادل تری را پشت سر گذاشتند.

شاخص هموزن نیز امروز حدود ۱۴۰۰ واحد عقب نشینی را تجربه کرد، گروه زراعت که در روزهای گذشته اصلاح خوبی داشتند و بیشتر نمادهای گروه در بازه منفی بودند امروز روند بهتر و متعادل تری را در پیش گرفتند که میتوان به معاملات نمادهای زکوثر، زگلدشت، زشگزا در دامنه سقف قیمت اشاره کرد. کرمان در گروه انبوهسازی که با ۱ میلیارد دادوستد در صدر حجم معاملات امروز بازار قرار داشت با پایانی ۴.۷ درصد مثبت به کار خود پایان داد. در گروه برق نیز نمادهای آبادا، بپیوند معاملات قوی و رو به بالای داشتند. نمادهای گروه سیمان با برتری طرف عرضه همراه بودند. در گروه غذایی امروز بیشتر نمادهای آن همچون غپاک، غگلپا، غفارس با صف خرید همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی حدود ۲۰ درصد مثبت در نماد ولکار اشاره کرد که در نهایت هم با صف خرید به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۰ و ۹۲۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۳۳۰واحد نزول کرد و به رقم ۳۸۲ هزار و ۸۴۸ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۹۵۶ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۶۵ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد نوری بیشترین اثر مثبت و نماد فولاد، شستا، فملی، شپنا، وبملت، خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، ومدیر، برکت، شستا، خودرو، فولاد، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۳ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۱۱۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۹۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۳۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام مارون، آریا، زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نماد صبا، ذوب، هرمز، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، کرمان، شصدف، چخزر، رافزا، شگویا، آریا است.

انتهای پیام. /

۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 16934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha