سوئیس ۱ (۱)- اسپانیا ۱ (۳)؛ معجزه زومر تکمیل نشد

تیم ملی اسپانیا در ضربات پنالتی سوئیس را مغلوب کرده و راهی نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، در شبی که زومر دروازه بان تیم ملی سوئیس بارها موقعیت های گلزنی متعدد اسپانیا را مهار کرد، در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و این اسپانیا بود که به نیمه نهایی صعود کرد.

تیم ملی اسپانیا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه هفتم به گل رسید. ضربه یوردی آلبا از سمت چپ و پشت محوطه جریمه به دنیس زکریا برخورد کرده و وارد دروازه زومر شد. این گل به نام مدافع تیم ملی سوئیس ثبت شد.

در دقیقه ۱۷ لاروخا در پشت محوطه و در موقعیت خوبی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، اما ضربه تماشایی کوکه با فاصله کمی به بیرون رفت و این فرصت خوب تبدیل به گل دوم اسپانیا نشد.

دقایقی بعد این بار کوکه با ارسال کرنر دقیق خود دروازه تیم ملی سوئیس را تهدید کرد، اما ضربه سر سزار آسپلیکئوتای پیش تاخته با عکس العمل زومر همراه شد و این موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۳۴ این بار تیم ملی سوئیس روی ارسال یک ضربه کرنر صاحب موقعیت مناسبی برای گلزنی شد، اما ضربه سر مانوئل اکانجی بالاتر از آیمریک لاپورت، از بالای دروازه اونای سیمون به بیرون رفت. در ادامه تلاش دو تیم برای گلزنی اثربخش نبود و نیمه نخست کم هیجان با برتری ۰-۱ تیم ملی اسپانیا به اتمام رسید.

در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم بود که ارسال ژردان شکیری از سمت راست می توانست به شکل اتفاقی وارد دروازه تیم ملی اسپانیا شود، اما او بدشانس بود و ضربه اش به تور کنار دروازه برخورد کرد.

اما در دقیقه ۵۷ سوئیس تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت. روی ارسال کرنر ریکاردو رودریگز، دنیس زکریا با ضربه سر چکشی خود فاصله ای تا زدن گل تساوی نداشت، اما ضربه او با بدشانسی و حداقل فاصله ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

اما دقایقی بعد وارگاس در سمت چپ محوطه جریمه اسپانیا صاحب موقعیت گلزنی شده و می توانست دروازه این تیم را باز کند، اما ضربه او را اونای سیمون به خوبی راهی کرنر کرد.

اما در دقیقه ۶۹ سوئیس به گل تساوی دست یافت. روی ناهماهنگی عجیب پائو تورس و آیمریک لاپورت، توپ در مقابل مارکو فرولر افتاد و او با ارسال عرضی خود شکیری را صاحب فرصت کرد تا این بازیکن با ضربه ای زمینی به گوشه دروازه، گل اول سوئیس را به ثمر برساند.

اما دقایقی بعد مارکو فرولر به صورت مستقیم از زمین اخراج شد تا کار سوئیس در ادامه مسابقه دشوار شود. در ادامه تلاش اسپانیا برای زدن گل برتری نتیجه نداد و بازی با تساوی ۱-۱ به اوقات اضافی کشیده شد.

در همان ابتدای اوقات اضافی یوردی آلبا با ارسال از سمت راست می توانست زمینه گل برتری تیم ملی اسپانیا شود، اما ضربه ضعیف جرارد مورنو از دو قدمی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۶ این بار یوردی آلبا مانند تنها گل لاروخا از پشت محوطه جریمه سوئیس اقدام به ضربه زدن کرد، اما زومر با عکس العملی تماشایی مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

لحطاتی بعد این بار جرارد مورنو در موقعیتی تک به تک فاصله ای تا زدن گل دوم لاروخا نداشت، اما دروازه بان سوئیس این بار نیز با مهار فوق العاده خود دروازه را نجات داد. در دقیقه ۱۰۳ این بار دنی اولمو از سمت راست با ضربه ای فنی دروازه سوئیس را تهدید کرد، اما زومر باز هم به زیبایی توپ را دفع کرد تا نیمه اول اوقات اضافی با همان تساوی ۱-۱ تمام شود.

در اوایل وقت اضافه دوم بود که مارکوس یورنته می توانست در محوطه جریمه دروازه سوئیس را باز کند، اما ریکاردو رودریگز با جایگیری خوب دروازه تیمش را نجات داد.

در دقیقه ۱۱۵ و روی ارسال کرنر بود که لاروخا باز هم فرصت گلزنی داشت، اما ضربه سر سرخیو بوسکتس توسط زومر مهار شد. دو دقیقه بعد این دروازه بان این بار ضربه زمینی مورنو را مهار کرد. تلاش اسپانیا نتیجه ای در پی نداشت و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

ضربات پنالتی:

بوسکتس؛ به دیرک برخورد کرد

گاورانوویچ: گل شد

دنی اولمو: گل شد

فابین شار: اونای سیمون مهار کرد

رودری: زومر مهار کرد

آکانجی: اونای سیمون مهار کرد

مورنو: گل شد

وارگاس: به بیرون زد

اویارزابال: گل شد

۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
کد خبر: 16892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha