فواید ریش که شاید آقایان ندانند

اگر بهداشت فردی به خوبی رعایت شود، ریش می‌تواند فواید بی شماری را برای سلامت آقایان به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از وب‌سایت خبرنی، ریش در تابستان یک محافظ طبیعی در برابر آفتاب است. صورت ریش دار در مقایسه با صورت بدون مو به میزان ۹۰ ٪ تا ۹۵ ٪ در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌شود. به طور کلی، ریش نه تنها خطر آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد، بلکه خطر سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد.

دیو هاروی متخصص پوست می‌گوید: توانایی ریش در محافظت از اشعه خورشید از این واقعیت ناشی می‌شود که مو یک سطح بازتابنده است و تابش نور را منحرف می‌کند. در مقابل، درصد حفاظت به تراکم، رنگ و ضخامت ریش بستگی دارد.

حفاظت از پوست در زمستان

ریش همچنین در زمستان پوست را در زیر خود گرم نگه می‌دارد. بدن با تنظیم موقعیت مو و ایجاد حالت قائم برای گیر انداختن گرمای نزدیک به پوست، به هوای سرد پاسخ می‌دهد. موهای ریش همچنین می‌توانند صورت را از بادهای سرد محافظت کنند.

مقابله با اشیای خارجی

ریش‌های ضخیم مانند موهای بینی، برای محافظت در برابر عوامل تحریک کننده محیطی و مواد حساسیت زا بسیار کارآمد هستند؛ به گونه‌ای که موهای ریش و بینی، گرد و خاک را که باعث آسم و آلرژی می‌شود را قبل از ورود به بینی یا دهان و دستگاه تنفسی، فیلتر می‌کنند.

از طرف دیگر، غفلت از تمیز کردن ریش به صورت روزانه محیطی را ایجاد می‌کند که در آن این اجسام مضر جمع می‌شوند و دوره قرار گرفتن بدن در معرض تأثیرات آن را افزایش می‌دهد.

به تعویق انداختن ظهور علائم پیری

فواید فوقانی ریش، مانند انعکاس اشعه‌های مضر خورشید و جلوگیری از خشکی، می‌تواند به حفظ جوانی پوست کمک کند. قرار گرفتن در معرض آفتاب علائم زودرس پیری مانند چین و چروک را ایجاد می‌کند.

علاوه براین، خشکی پوست باعث لایه برداری از آن و ایجاد خطوط ریز و ترک می‌شود؛ موهای ریش مانعی برای از بین بردن روغن‌های مفید و تقویت کننده پوست جوان است که بسیاری از افراد با لمس مستقیم صورت خود در طول روز، ناخودآگاه آن‌ها را از بین می‌برند.

حفاظت از سلامتی

ریش همچنین به فرد کمک می‌کند تا از سلامتی خود محافظت کند. ریش سبک یا حتی ریش بلند فقط عنصر ظرافت یا تعهد به مد نیست، بلکه دارای خواص مفیدی برای پوست است.

داشتن ریش در صورت به حفظ روغن‌های طبیعی پوست کمک می‌کند و این باعث می‌شود پوست صورت به خوبی مرطوب شود.

ریش، مانند هر موی دیگر روی پوست صورت، به طور قابل اعتماد از پوست در معرض مستقیم اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند و یک روش عالی برای محافظت در برابر سرطان است.

ریش همچنین به محافظت از صورت در برابر اثرات منفی هوای سرد کمک می‌کند و پوست را گرم نگه می‌دارد. موهای صورت نیز هوا را تصفیه می‌کنند که این به سلامت دندان و لثه کمک می‌کند.

علاوه بر این، داشتن ریش باعث کاهش دفعات اصلاح می‌شود که به نوبه خود از جوش‌های پوستی محافظت می‌کند.

تمیز نگه داشتن ریش و صورت مهم است، در غیر این صورت به یک محل پرورش باکتری‌هایی تبدیل می‌شود که می‌توانند منجر به برخی بیماری‌های پوستی شوند.

۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 16888
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha