کرونای دلتا چه علائمی دارد؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در خصوص علائم ابتلا به کرونای دلتا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رزیتا خداشاهی رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در خصوص علائم جهش دلتای کرونا بیان کرد: علامت‌های کرونای دلتا با کرونای قبلی فرق می‌کند. علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند. سه تا چهار روز این علائم وجود دارد و سپس به درگیری ریه می‌انجامد. درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تاکنون مانند ویروس انگلیسی بوده است.

وی توصیه کرد: حتی افرادی که واکسن زده‌اند نیز در معرض خطر این ویروس قرار دارند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین باید شیوه نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود. توصیه می‌شود اگر کسی علائم کرونای دلتا را دارد، ۴۸ تا ۷۲ ساعت در خانه بماند و از طریق تماس تلفنی با پزشکان در تماس باشد. در خانه ماندن هم باعث می‌شود که افراد ناقل بیماری به دیگران نباشند و هم استراحت موجب می‌شود افراد به کووید سبک‌تری مبتلا شوند.

خداشاهی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های برای رسیدگی به بیماران کرونایی بیان کرد: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در یک جا و مکان متمرکز نیست و تمام بیمارستان‌های سطح شهر بیمار کووید پذیرش می‌کنند، اما تعداد بیماران سرپایی در یک هفته اخیر افرایش داشته و ظرفیت بستری‌ها در بیمارستان امام رضا (ع) نیز تقریبا تکمیل است.

۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 16850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha