پرداخت مابقی سود سهام عدالت طی چند روز آینده/ اخطار به شرکت‌هایی که در پرداخت سود مشکل داشتند

دهقان دهنوی گفت: چندین شرکت در پرداخت سود سهام عدالت مشکل داشتند و ما به این شرکت‌ها اخطار داده ایم.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و معاون وزیر اقتصاد در حاشیه  مراسم رونمایی از پنجره واحد بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بسته حمایتی ۳+۷ چه شد گفت: هنوز این بسته حمایتی ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد پرداخت سود عدالت گفت: سود سهام عدالت را طی چند روز آینده پرداخت خواهیم کرد، ولی بخش کوچکی از آن سود به علت این که شرکت‌های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند و به نفع سهامداران عدالت بود که در افزایش سرمایه شرکت کنند و سهام ارزشمند آن شرکت‌ها را به دست بیاورند، بنابراین گذاشتیم سود در افزایش سرمایه مصرف شود.

وی افزود: چندین شرکت در پرداخت سودشان مشکل داشتند و ما به این شرکت‌ها اخطار داده ایم  و آن بخشی از سود که وصول شده پرداخت خواهد شد و با شرکت‌هایی که در زمان معین سود پرداخت نکنند طبق مقررات سازمان برخورد خواهیم کرد.

دهقان دهنوی در پاسخ به این پرسش که چرا ۱۵۰ میلیون دلار  به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز نشده است؟ بیان کرد: بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در جریان این امر هستند، بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی خواسته که حساب هایی را معرفی کند که قابل برداشت باشد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه فروش سهم های چه شرکت هایی متوقف شده بود؟ تصریح کرد: این یک رای مقدماتی است که بر اساس یک شکایتی انجام شده است و ما با این قضیه مخالف هستیم و به احتمال زیاد این امر یک سوء تفاهم بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سهام عدالت هم جزو این سهم ها فروششان متوقف است؟ بیان کرد: جلوی فروش سهام عدالت به علت فضای بازار گرفته شده است. به علت اینکه حجم سهام عدالت زیاد است و اگر فروشش در بازار مدیریت شده نباشد ، باعث کاهش ارزش سهام عدالت می شود و به منافع سهامداران ضربه می زند.

این مقام مسئول گفت: زمانی که وضعیت بازار بهتر شود به صورت تدریجی سهام عدالت را عرضه می کنیم ضمن اینکه سهام عدالت از ارزشمند ترین شرکت های کشورمان است و اگر افراد در حال حاضر به پول حاصل از این سهام نیاز ندارند از فروش این دارایی با ارزش خودداری کنند.

دهنوی در پاسخ به این پرسش که چرا آماری از حمایت ها و میزان خرید و فروش صندوق تثبیت و توسعه ملی منتشر نمی شود؟ تشریح کرد: صندوق تثبیت و توسعه دستورالعمل های خودش را دارد، اکثر منابع صندوق توسعه و تثبیت بانک ها و کارگزاری ها هستند، این صندوق مانند صندوق های دیگر است که هر الزامی برای این صندوق های دیگر وجود داشته باشد برای این صندوق نیز وجود دارد.

وی افزود: صندوق تثبیت بر اساس دستور العمل های معینی کارهای خود را انجام می دهد و گزارش های این صندوق در وب سایتشان موجود است.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه بورس کالا به کجا رسید؟ بیان کرد: بخشی از عواملی که باید بورس املاک را تشکیل دهد صندوق های املاک و مستغلات هستند که ما با سرعت پیگیر آن ها هستیم و دستور العمل آن به سرعت قرار است اجرا شود و از طرف دیگر معاملات املاک را در بورس کالا راه اندازی کردیم.

وی افزود: امیدوار هستیم زمانی که صندوق های املاک مستغلات دستور العمل هایشان منتشر شد، چند صندوق در این حوزه شکل بگیرد و ما بورس املاک را در موقعی تاسیس کنیم که نهاد ها و ابزارهای لازم برای فعالیتش را داشته باشیم یعنی اول محیط کار را فراهم کنیم بعد شرکت را تاسیس کنیم.

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۹
کد خبر: 16769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha