دورهمی مهران مدیری یا خندوانه رامبد جوان؟

فصل جدید برنامه‌های خندوانه و دورهمی با تغییراتی این شب‌ها روی آنتن شبکه نسیم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فصل اول مسابقه «دورهمی» با اجرا و کارگردانی مهران مدیری از ۲۱ خرداد ماه آغاز شد. این برنامه با رویکرد آموزشی و برپایه آگاهی بخشی طراحی و تولید شده و با سؤالات فرهنگی، هنری، ادبیات و تاریخ و ... بستری مناسب برای سرگرمی و نشاط آفرینی را ایجاد می‌کند.

۱۲۸ نفر شرکت کننده در فصل نخست این برنامه از میان بیش از ۶ هزار نفر شرکت در آزمون ورودی آنلاین و حضوری برای دورهمی انتخاب شده‌اند که با حضور در مراحل مسابقه به فینال و جایزه این برنامه دست خواهند یافت. هر هفته جمعه تا دوشنبه این مسابقه روی آنتن می‌رود. مسابقه دورهمی پس از اجرای چهار سری برنامه گفت‌وگومحور «دورهمی» به آنتن بازگشته است.

دروهمی یا خندوانه شما پیگیر کدام برنامه هستید؟

مهران مدیری برای اولین بار اجرای برنامه‌ای را با ساختاری متفاوت به عهده دارد. در قسمت اول مدیری خیال همه را راحت کرد و درباره این مسابقه توضیح داد: هر برنامه‌ای مثل تاک شو، مسابقه و استعدادیابی یک اصل و یک کپی دارد. یک کشوری برنامه اصل را می‌سازد و بقیه کشورها از آن کپی می‌کنند. مسابقه ما هم کپی است! جزء به جزء آن کپی است.

مدیری بیان کرد: ما سعی کردیم خیلی خوب کپی کنیم و کپی درجه یک داشته باشیم. این خودش مهم است؛ چرا که کپی هم باید درجه یک باشد. هدف از این مسابقه بالا بردن سطح معلومات، دانش، آگاهی‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی مخاطبان است. امیدوارم به هدفمان برسیم.

این مسابقه دو مرحله دارد. در مرحله اول مهران مدیری برای هشت شرکت‌کننده سوالاتی در زمینه‌های مختلف مطرح می‌کند و شرکت‌کنندگان امتیاز کسب می‌کنند. در این مرحله شش نفر که بیشترین امتیاز را دریافت کرده باشند، به مرحله دوم که نامش روبات است، راه پیدا می‌کنند و در این مرحله فردی که بیشترین امتیاز را دارد، برای رقابت با دیگر برنده‌های مسابقه به مرحله بعدی می‌رود.

دروهمی یا خندوانه شما پیگیر کدام برنامه هستید؟

جذابیت اصلی مسابقه مربوط به مرحله «روبات» است، اما به طور کلی هیجان مسابقه برای مخاطبان چندان بالا نیست. چالش بازی با قدرت تمرکز مسابقه «دورهمی» متناسب با ساختارش، دکور ویژه و جالبی دارد که با دیگر مسابقه‌های تلویزیون کاملا متفاوت است. سرعت روبات ۴ سطح دارد و شرکت‌کننده می‌تواند یکی از سطح‌ها را انتخاب کند و هر سطح امتیاز جداگانه دارد.

دروهمی یا خندوانه شما پیگیر کدام برنامه هستید؟

دیگر برنامه موفق شبکه نسیم  خندوانه است. برنامه‌ ای به کارگردانی رامبد جوان است که از خرداد ۱۳۹۳ در شبکه نسیم شروع به فعالیت کرد و حالا ۶ فصل از این برنامه پخش شده است.

این برنامه، در طول این سال‌ها توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند؛ خندوانه در فصل‌های متعدد با تغییراتی روبرو شد، اما همچنان با وجود این تغییرات می‌توان آن را جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های چند سال اخیر تلویزیون دانست.

خندوانه در هر فصل از تغییرات جدید، حضور مهمان‌ها و بازیگرهای جدید و همچنین اضافه شدن آیتم‌هایی متفاوت برای جلب توجه مردم بهره برده است. از جمله این آیتم‌ها می‌توان به بازی‌هایی که در هر فصل برای دورهم بودن مهمان‌ها طراحی شد مثل ادابازی، لباهنگ، نی نی رو و ... اشاره کرد.

دروهمی یا خندوانه شما پیگیر کدام برنامه هستید؟


برنامه «خندوانه» رفته رفته سراغ چالش‌های جدیدی مثل استندآپ کمدی و کشف استعدادهای جدید طنز رفت. کاری که بسیاری این روزها از آن با عنوان مسابقه استعدادیابی یاد می‌کنند. نویسندگان و طراحان این برنامه معمولا با طرح‌هایی نو مخاطبان خود را خسته و دلزده نکردند.

خندوانه از ابتدا تاکنون اتاق فکر و ایده پردازی خودش را حفظ کرده و در فصل هفتم هم با لوکیشن و اتفاقات جدید همراه شد. «خندوانه» در ادامه فصل هفتم با کارگردانی و اجرای رامبد جوان با دعوت از مهمانان مختلف در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۳ به پخش خود ادامه می‌دهد.

دروهمی یا خندوانه شما پیگیر کدام برنامه هستید؟

با اینکه ساختار برنامه دورهمی از آن حالت گفتگو محور خارج شده، اما باید دید رقابت رامبد جوان و مهران مدیری در فصل تابستان به کجا خواهد رسید. شمابه عنوان مخاطبان کدام برنامه را دنبال می‌کنید و به نظرتون تغییرات ساختار چگونه بوده است. لطفا نظراتتان را درباره این دو برنامه بیان کنید و بگویید کدامیک را بیشتر دوست دارید.

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵
کد خبر: 16768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha