تداوم سرکشی دلار + جدول

امروز ۸ تیر ۱۴۰۰ قیمت دلار آمریکا افزایش یافت و در سطوحی قرار گرفت که از ۲۱ فرودین تجربه نکرده بود، با وجود این حجم عرضه در بازار متشکل نسبت به روز گذشته افت کرد و حتی زیر متوسط ۷۶ روزه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز دلار آمریکا معاملات امروز را با قیمت ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان و ۲۴۰ تومان بالاتر از نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد. قیمت دلار در ادامه معاملات افزایش یافت به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد و روی ۲۵ هزار و ۱۳۰ تومان قرار گرفت. دلار آمریکا از ۲۱ فروردین در این سطوح قیمتی قرار نگرفته بود.

تداوم سرکشی دلار + جدول

همراهی درهم با دلار

قیمت درهم امارات نیز امروز در سطوح بالای ۶ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داشت و حتی رقم‌هایی بالای ۶ هزار و ۹۰۰ تومان را نیز به ثبت رساند. درهم امارات کار خود را با قیمت ۶ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز کرد و تا ۶ هزار و ۹۲۰ تومان نیز بالا رفت. قیمت درهم در پایان معاملات امروز روی ۶ هزار و ۸۸۵ تومان قرار گرفت. افزایش قیمت درهم احتمالا در رشد نرخ دلار موثر بود. (البته علت اصلی صعود قیمت دلار اخبار مربوط به مذاکرات عنوان می‌شود)

N2

افزایش قیمت و کاهش عرضه در بازار متشکل

امروز قیمت دلار بازار آزاد وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد، نرخ متوسط دلار در بازار متشکل ۴۶۵ تومان رشد کرد و در نیمه بالایی کانال ۲۴ هزار تومان قرار گرفت، (قیمت متوسط دلار متشکل در سطوحی قرار گرفت که از ۱۱ فروردین تجربه نکرده بود) قیمت انتهایی سنا نیز ۴۱۶ تومان افزایش یافت و به مرز ۲۵ هزار تومان نزدیک شد، با وجود این حجم عرضه دلار متشکل کاهش یافت.

J1

عرضه دلار متشکل ۲۸ درصد افت کرد و روی ۴ میلیون و ۷۴۹ هزار قرار گرفت. متوسط عرضه روزانه دلار متشکل از ۷ فروردین تا امروز ۵ میلیون و ۵۱۴ هزار به دست می‌آید. این مسئله که با وجود ورود دلار بازار آزاد به کانال ۲۵ هزار تومان عرضه دلار متشکل زیر متوسط قرار داشت قابل توجه بود.

J2

سکه مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کرد

تغییرات قیمتی سکه نسبت به روز گذشته مثبت بود، اما رشد قیمت سکه به واسطه روند نزولی طلای جهانی قدری تعدیل شد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز (صبح زود) ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته بود. قیمت سکه همراه با افزایش قیمت دلار رشد کرد و تا ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان بالا رفت. سکه در آخرین ساعات معاملات نیز روی این رقم قرار داشت و هنوز مرز حساس را از دست نداده بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار افزایش یافت و در سطوحی قرار گرفت که از ۲۱ فروردین تجربه نکرده بود، اما حجم عرضه دلار در بازار متشکل افت کرد. درهم امارات در سطوح بالای ۶ هزار و ۸۰۰ نوسان می‌کند. قیمت سکه امامی نسبت به عصر روز گذشته رشد کرد، رقم‌هایی بالای مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را ثبت کرد و تا آخرین ساعات مبادلات این مرز را حفظ کرد.

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
کد خبر: 16760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha