شــــاخص کـــل بــــورس بـه یـــک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد رسید/ خبری از رنج‌های منفی و صفوف فروش پیوسته نیست/ افزایش تقاضا در بازار امروز + نقشه بازار

بازار نسبت به روز گذشته با برتری تقاضا آغاز به کار کرد و نماگر بورس در ۱۵ دقیقه ابتدایی رشد حدود ۴۵۰۰ واحدی را ثبت کرد، آنچه در این روزها حائز اهمیت است یکی ارزش معاملات که روند صعودی داشته و اینکه دیگر از رنج‌های منفی و صفوف فروش پیوسته خبری نیست. همچنین تثبیت قیمت دلار حوالی ۲۵ هزار تومان و گزارش خوب شرکت‌ها نوید روزهای بهتر و روند صعودی و شکستن مقاومت در شاخص کل را می دهد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۸ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲۷۷واحد صعود داشت. بازار نسبت به روز گذشته با برتری تقاضا آغاز به کار کرد و نماگر بورس در ۱۵ دقیقه ابتدایی رشد حدود ۴۵۰۰ واحدی را ثبت کرد، آنچه در این روزها حائز اهمیت است یکی ارزش معاملات که روند صعودی داشته و اینکه دیگر از رنج‌های منفی و صفوف فروش پیوسته خبری نیست. همچنین تثبیت قیمت دلار حوالی ۲۵ هزار تومان و گزارش خوب شرکت‌ها نوید روزهای بهتر و روند صعودی و شکستن مقاومت در شاخص کل را می دهد.

اخابر که در این چند روز مورد توجه اهالی بازار است در مچینگ معاملاتی صدر نشین تقاضاهای امروز بود ودر نهایت به اندازه حجم مبنا دادوستد شد. بزرگان امروز متعادل و پرعرضه ظاهر شدند، اکثر خودرویی ها به لیدری سایپا بعد از گذشت ۱ ساعت از بازار با رنج مثبت روبرو شدند و سایپا به صف نشست که البته صف خرید داوامی نداشت و در پایان حوالی ۲ درصد مثبت به کار خود پایان داد. لیدرهای گروه بانکی متعادل و پرعرضه ظاهر شدند و در گروه پالایش شپنا که از نظر تکنیکی در نقطه خوبی قرار دارد با پایانی ۱ درصد منفی به کار خود خاتمه داد. بیشتر نمادهای فلزی امروز مثبت و سبز پوش معامله شدند که میتوان  صفوف خرید در نمادهای کویر، فسازان و فمراد را نام برد.

در بین گروههای مربوط و موثر بر شاخص هموزن، دارویی ها در میانه بازار یکی پس از دیگری با تقاضای خوب به صف خرید رسیدند و نماد برکت با نوسان ده درصدی از کف تا سقف قیمت مورد معامله قرار گرفت.

نماد کرمان در گروه انبوهسازی با حدود ۲۰۰ میلیون حجم با صف خرید به کار خود پایان داد. حکشتی، حریل و حبندر نیز سبزهای گروه حمل و نقل بودند. گروه سیمان با فشار فروش همراه بودند و غدایی ها متعادل و رنج معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی نماد ولیز در بازه ۲۶ درصد منفی و قیمت ۶۸۰ تومان اشاره کنیم. کساپا نیز با ۲۰% منفی بازگشایی شد.

رشد ۴ هزار و ۷۲۷ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴ و ۷۲۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲۷۷واحد صعود کرد و به رقم ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون و ۲۴۸ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد وامید، ومعادن، کگل، اخابر، فملی بیشترین اثر مثبت و نماد شستا، فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ومدیر، برکت، شستا، خساپا، شپنا، خودرو، غکورش از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۴.۸۲ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و ۹۶۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۵۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۴۲ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام آریا، زاگرس، شگویا، هرمز، میدکو، ذوب، صبا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، چخزر، فتوسا، رافزا، آریا، کزغال، ذوب است.

انتهای پیام. /

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 16751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha