دلایلی که باعث می‌شود از شغل خود ناراضی باشید

اگر حرفه‌ی خود را دوست ندارید روش‌هایی وجود دارد تا آن را برای خود قابل تحمل کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، برای همه‌ی ما پیش آمده که از یک شغلی متنفر بوده‌ایم و یا دوست و فامیلی داشتیم که شغل خود را دوست نداشته است. دریافت حقوق کم، رئیس بد و خسته کننده بودن کار و دلایل بسیاری برای ناراضی بودن از شغل وجود دارد. ناراضی بودن از شغل می‌تواند بر روی سلامت روان، سلامت فیزیک و سلامت کلی عوارض داشته باشد.

چرا شغلمان را دوست نداریم؟

شغل قسمت قابل توجهی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ چرا بسیاری از ما شغلمان را دوست نداریم؟ چندین دلیل رایج وجود دارد که باعث نارضایتی از کار می شود که عبارت است از:

• حقوق پایین و مزایای کم

• رئیس بد

• فرهنگ سمی کار

• ارتباطات ضعیف

• مسافت طولانی و استرس زا

• فعالیت‌های کسل کننده

• ساعات کاری زیاد

• تقاضای زیاد و شناخت کم از شغل

بسیاری از افراد به دلایلی از شغل خود متنفر هستند که ممکن است دلیل آن ماهیت کار و یا محل کاری باشد. بسیاری از ما احتمالا از دوستان، خانواده و حتی همکاران خود می‌شنویم که تقریبا هر روز از شغل خود شکایت می‌کنند. اما این فقط مختص به شما و آن‌ها نیست.

در گزارش سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ ٪ از کارمندان ایالات متحده از بدو ابتلا به بیماری همه گیر COVID-۱۹، کیفیت کار  خود را بدتر گزارش کرده‌اند.

بررسی رضایت شغلی سال ۲۰۲۰ نشان داد که حدود ۴۴ ٪ از مردم از شغل خود راضی نیستند.

یک نظرسنجی گالوپ ۲۰۱۹ گزارش داد که ۴۴ ٪ از آمریکایی‌ها می‌گویند در "شغل متوسطی" هستند، و ۱۶ ٪ می‌گویند "شغل بدی" دارند.

این بررسی‌ها همچنین گزارش داد که کیفیت کلی زندگی به کیفیت شغل ارتباط نزدیکی دارد. به بیان دیگر، عدم علاقه به شغلتان بر روی جنبه‌های دیگر زندگیتان تاثیر می‌گذارد.

آیا نارضایتی شغلی بر سلامتی‌تان تاثیری می‌گذارد؟

علاقه نداشتن  به شغلتان می‌تواند باعث استرس و نگرانی‌ شما شود. یک مطالعه‌ در استانفورد کشف کرده است که نزدیک به ۵ تا ۸ درصد از هزینه‌های کلی سلامت آمریکا با چگونگی رفتار شرکت‌ها با کارمندانشان مرتبط است.

ناراضی بودن از حرفه‌ای که در آن کار می‌کنید بر روی سلامت ذهن و جسم تاثیر می‌گذارد و منجر به موارد زیر می‌شود:

کمبود یا اضافه وزن، مریض شدن پیاپی، مشکلات معده، بی‌خوابی یا سایر مشکلات خواب، درد سر یا عضلانی، فشار خون بالا، افسردگی و اضطراب.

اگر از شغل خود راضی نیستید، چند قدم برای بهبود زندگی کاری‌تان بردارید تا استرستان کاهش یابد و از مشکلات سلامتی دیگر در آینده جلوگیری کنید.

چرا بسیاری از افراد استعفا نمی‌دهند؟

اگر ترک کردن کار راحت بود، همه‌ی کسانی که از شغلشان ناراضی هستند، امروز استعفا می‌دادند. اما دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود مردم در شغلشان بمانند.

پول: اگر از شغلتان استعفا دهید چگونه قسط‌های خود را می‌پردازید؟ نیاز فوری به یک فیش حقوقی باعث می‌شود که تعداد زیادی از افراد شغلی را که از آن متنفرند ترک نکنند.

نبود فرصت‌های دیگر: اگر شغل‌های دیگری که برای شما جذاب هستند وجود نداشته باشد، پس چرا استعفا دهید؟ به علاوه، کمبود شغل به منزله‌ی متقاضی‌های بیشتر و رقابت بیشتر است.

منفعت: در کشورهایی که بیمه سلامت را به استخدام گره می‌زنند، ترک کردن شغلی که بیمه دارد ریسک است.

احساس امنیت: ترس از اتفاقات ناشناخته‌ای که بعد از استعفا رخ می دهد، اغلب مردم را از این کار پشیمان می‌کند.

نکاتی برای افرادی که از شغلشان متنفر هستند

اگر از شغل، رئیس، شرکت و یا هرچیز دیگری در مورد شغلتان ناراضی هستید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

با همکاران ارتباط بگیرید

دوست‌یابی در محل کار تنها برای ایجاد ارتباط نیست، اگر چه گاهی اوقات این مساله به شما کمک می‌کند. ایجاد ارتباط هوشمندانه با همکارانتان می‌تواند کار را برایتان جالب‌تر و پرمعناتر کند. از همکارتان بخواهید که برای ناهار به بیرون بروید، یا با قهوه و کیک مکالمه را شروع کنید.

مشکلات را شناسایی کنید و سعی در اصلاح و جبران داشته باشید

پیش از هرگونه تصمیم عجولانه، چندین اصلاح را در نظر بگیرید. اگر می‌توانید مسائل خاصی را که سبب استرس و ناراحتی‌تان در محیط کار می‌شود شناسایی کنید و برای جبران آن‌ها قدم‌هایی بردارید.

با یک همکار مشکل دارید؟ زمانی را برای ملاقات با وی اختصاص دهید و درمورد آن صحبت کنید.

نمی‌دانید از شما چه انتظاری می‌رود؟ از رئیستان بخواهید وظایفتان را به وضوح برایتان توضیح دهد.

ایجاد تغییرات مثبت در جاهایی که امکان‌پذیر است، می‌تواند سبب خوشحالی شما در محیط کار شود.

به خودتان زمان اصلاح بدهید

اگر به تازگی شغلی را شروع کرده اید و همچنان شاد نیستید، ترک کردن آن وسوسه‌انگیز است، اما عجله نکنید. سازگار شدن با یک محیط جدید، یادگیری وظایف و شناخت همکارانتان می‌تواند نظرتان را درمورد حرفه‌تان تغییر دهد؛ بنابراین پیش از ترک سریع شغل یک شانس به آن بدهید.

برای بهبود رفاه خود در خارج از کار گام بردارید

گاهی ناراحتی هایی وجود دارد که شغل را دلیل آن می‌دانیم، مسئله‌ای عمیق‌تر است. درمورد دلیل اصلی استرس، اضطراب و ناراحتی خود فکر کنید. صحبت با یک دوست یا درمانگر می‌تواند کمک کند تا تغییرات مثبت در محل کار یا خارج از آن ایجاد کنید.

اگر مشکل این است که شغلتان شما را اغنا نمی‌کند، بیرون از حرفه‌تان به دنبال رضایت و آرامش ذهنی بگردید. دوستان جدید یا تفریح جدید می‌تواند به پر شدن خلا ناشی از شغلتان کمک کند.

ارتباطات جدید ایجاد کنید

یک روش خلاق که می‌توانید روی آن کار کنید شبکه ارتباطی است. ایجاد ارتباط با ناظران، همکاران، و مشتری‌ها می‌تواند کلید پیدا کردن شغل بعدی شما باشد. تقریباً ۶۰ ٪ از کل مشاغل از طریق این شبکه یافت می‌شوند. با افراد صحبت کنید و کارت ویزیت خود را رد و بدل کنید. ممکن است حتی یک ارتباط خوب سبب پیدا شدن فرصت بهتری باشد.

با کلاس استعفا دهید

ممکن است زمانی پیش آید که استعفا دادن از شغلتان تنها گزینه باشد. زمان احتمالی استعفا این مواقع است:

اگر هر روز با ترس و به اجبار برای رفتن به محل کار از خواب بیدار می‌شوید

آینده و فرصتی برای رشد نمی‌بینید

سلامت روحی و جسمیتان نادیده گرفته می‌شود

برای بهتر کردن آن تمام راه‌ها را امتحان کرده‌اید

به جای هجوم بردن به دفتر رئیس و فریاد" من استعفا می‌دهم" وقت بگذارید و استعفا نامه‌ای بنویسید و در آن می‌توانید جایگزینی را به جای خودتان پیشنهاد دهید و به او آموزش دهید.

به یاد داشته باشید: ممکن است برای موقعیت جدید به معرفی‌نامه احتیاج داشته باشید یا ممکن است شغل جدید بخواهد با کار قبلی شما تماس بگیرد. پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید.

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 16748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha