سازمان بورس شروع یک اعتماد خوب را برای سهامداران رقم زد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با انتشار اوراق، اسناد و صورت های مالی، شفافیت به بازار سرمایه برگشته و اعتماد از دست رفته سهامداران خرد زنده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ محسن علیزاده با اشاره به برگزاری چهارمین نشست میز صنعت بازار سرمایه با موضوع بررسی مشکلات و مسائل صنعت بیمه و ارائه راهکارهای اساسی، گفت: میز مشترک صنعت بیمه و بازار سرمایه شروع فعالیتی نو در بازار سرمایه است و بازار به آن بیش از پیش نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این اولین نشستی بود که دو بازار مالی به شکل بنیادی گرد هم آمده بودند تا مسائل خود را مطرح کنند، افزود: در این جلسه مقرر شد ابعاد کامل و دقیق تر همکاری این دو صنعت بحث و بررسی شود و مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی نیز در همین راستا و در جهت بهبود بازار سرمایه و صنعت بیمه قول همکاری داد.

عضو کمیسیون اقتصادی به نیاز اساسی این دو صنعت اشاره کرد و بیان داشت: در صورت اصلاح قوانین و یا تدوین قوانین جدید با قید فوریت، مجلس شورای اسلامی  اقدامات اساسی را انجام خواهد داد.

علیزاده با اشاره به نگرانی هایی که اهالی بازار س مایه به ویژه سهامداران خرد طی یک سال اخیر داشتند، گفت: متاسفانه عدم شفافیت در بازار بر این نگرانی ها دامن زد که خوشبختانه با حضور دهقان رییس سازمان و انتشار اوراق و اسناد و صورت های مالی، شفافیت های لازم ایجاد و اعتماد به بازار سرمایه برگشت.

عضو ناظر شورای عالی بورس خاطر نشان کرد: امیدواریم شرکت ها به تبعیت از این که که ناظر عالی بازار سرمایه انجام داد، شفافیت را در انتشار اوراق مالی جهت اعتماد سازی برگردانند چرا که لازمه بازار تزریق اعتماد است تا سهامداران را به سوی خود جذب کند.

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷
کد خبر: 16712

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha