رکورد دست‌نیافتنی این زن بالاتر از دایی و رونالدو!

کریستین سینکلر، فوتبالیست ملی‌پوش کانادایی، با ۱۸۶ گل ملی بالاتر از علی دایی و کریستین رونالدو رکورددار بیشترین گل ملی در جهان فوتبال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنانی است که تاکنون پا به مستطیل سبز فوتبال نهاده و او به تازگی موفق شده تا با درخشش در یورو ۲۰۲۰ با رکورد تاریخی بیشترین تعداد گل ملی فوتبال مردان که پیش از این به تنهایی در اختیار علی دایی بود، برابر شود.

علی دایی و کریستیانو رونالدو هر دو با ۱۰۹ گل بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال مردان را دارند اما رونالدو حتی اگر در تمام بازی‌های باقی مانده‌اش در یورو هت تریک هم می‌کرد، نمی‌توانست به رکورد بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال برسد! یا اصلا ۱۰ گل در هر بازی!

برای رسیدن به رکورد بیشترین گل ملی در فوتبال رونالدو باید ۷۷ گل دیگر به ثمر برساند و حتی در آن صورت هم تازه با رکورددار فعلی بیشترین تعداد گل ملی، برابر خواهد شد.

با کریستین سینکلر آشنا شوید:

در حال حاضر رکورد بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال در اختیار خانم کریستین سینکلر است. فوتبالیستی ۳۸ ساله از کشور کاناداست. سینکلر تاکنون ۱۸۶ گل با پیراهن تیم ملی کانادا به ثمر رسانده است.

سینکلر که در پست هافبک تهاجمی بازی می کند تاکنون در ۲۹۷ بازی ملی برای کانادا به میدان رفته است. او همچنین قرار است در مسابقات المپیک توکیو نیز تیم ملی فوتبال زنان کانادا را رهبری کند.

ابی وامباخ

کریستین سینکلر در ژانویه سال ۲۰۲۰ هنگامی که از رکورد ابی وامباخ، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که در ۲۵۵ بازی ملی اش ۱۸۴ بار راه دروازه حریفان را یافته بود عبور کرد، به بهترین گلزن جهان فوتبال در عرصه های بین المللی تبدیل شد.

میا هام

میا هام، یک فوتبالیست بازنشسته دیگر از تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در رده سوم بهترین گلزنان جهان فوتبال در بازی های ملی قرار دارد. میا هام در طول دوران بازی اش ۱۵۸ گل ملی به ثمر رساند. او که اکنون ۴۹ ساله است از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴ برای تیم ملی آمریکا به میدان می رفت.

کریستین لیلی

یک فوتبالیست آمریکایی دیگر در این لیست... کریستین لیلی در ۳۵۴ بازی خود برای تیم ملی زنان آمریکا ۱۳۰ گل به ثمر رساند. او در سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۰ برای تیم ملی آمریکا بازی کرد و رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی در طول تاریخ در جهان فوتبال شد.

بریجیت پرینتز

این فوتبالیست آلمانی سه بار از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن سال برگزیده شده است. او در ۲۰۱ بازی ملی خود برای تیم ملی آلمان ۱۲۸ گل به ثمر رساند. پرینتز در سال ۲۰۱۴ از فوتبال خداحافظی کرد.

جولی فلیتینگ

جولی فلیتینگ، فوتبالیست اسکاتلندی در تنها ۱۲۱ بازی که برای تیم ملی اسکاتلند به میدان رفت ۱۱۶ بار موفق به گلزنی شد. او همچنین وجه تمایز جالب دیگری نیز با دیگر فوتبالیست های جهان دارد؛ جولی فلیتینگ هم در تیم ملی فوتبال اسکاتلند و هم در تیم ملی بسکتبال این کشور بازی می کند!

الکس مورگان

الکس مورگان احتمالا یکی از محبوب ترین بازیکنان زن فوتبال جهان در سال های اخیر است. مورگان در ۱۷۸ بازی خود برای تیم ملی فوتبال آمریکا ۱۱۰ گل به ثمر رسانده است. او تنها ۳۱ سال دارد و هنوز هم یکی از مهره های کلیدی در تیم ملی آمریکا است.

شکی نیست که علی دایی و کریستیانو رونالدو رکورد بیشترین تعداد گل در فوتبال بین المللی مردان را دارند، اما رونالدو هنوز راهی طولانی برای رسیدن به رکورد بیشترین تعداد گل ملی در جهان فوتبال را در پیش دارد.

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳
کد خبر: 16672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha