حریفان احتمالی تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را بیشتر بشناسید

تیم ملی فوتبال کشورمان دهم تیر حریفان خود در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را خواهد شناخت.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال کشورمان با پنج رقیبش در راه صعود به جام جهانی آشنا خواهد شد.

تیم‌های ملی ایران و ژاپن در سید یک رقابت‌ها قرار دارند و ۲ سرگروه در این گروه بندی هستند و به یکدیگر برخورد نخواهند کرد. استرالیا و کره جنوبی در سید دوم، عربستان و امارات در سید سوم، عراق و چین در سید چهارم، عمان و سوریه در سید پنجم و ویتنام و لبنان هم در سید ششم جای دارند.

به نظر می‌رسد راحت‌ترین قرعه برای ملی پوشان کشورمان، هم گروه شدن با کره جنوبی، امارات، چین، سوریه و ویتنام خواهد بود. البته در ۲ سید آخر، تیم‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر نمی‌کنند و یوزهای ایرانی اگر با هر کدام از چهار تیم ۲ سید آخر هم گروه شدند، باید بتوانند آن‌ها را به راحتی شکست دهند.

در سید دوم احتمالا رویارویی با کره جنوبی نسبت به استرالیا برای ملی پوشان ما خوشایندتر خواهد بود و با توجه به سابقه ایران در تقابل‌های اخیر با کره ای‌ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی، به نظر می‌رسد بازیکنان تیم ملی هم تقابل با کره را به استرالیا ترجیح دهند.

در سید سوم قطعا جدال با عربستان سعودی دشوارتر از امارات خواهد بود. بازیکنان ما در سال‌های اخیر زیاد در کشور امارات به میدان رفته‌اند و این باعث می‌شود حتی در بازی‌هایی که امارات میزبان ما باشد، ملی پوشان در امارات راحت‌تر بازی کنند.

در سید چهارم عراق و چین قرار دارند که با توجه به سوابق آن‌ها می‌توانیم بگوییم چین حریف ساده تری نسبت به عراق خواهد بود. اگرچه در مرحله نخست توانستیم عراق را در دیدار برگشت و با هدایت اسکوچیچ شکست دهیم، اما عراقی‌ها همیشه برای ما حریف خطرناکی بودند. در حالی که چین خیلی نتوانسته ایران را در مسابقات مختلف اذیت کند.

رویارویی با تیم ملی عمان و برانکو ایوانکوویچ در سید پنجم می‌تواند برای ایرانی‌ها جذاب باشد، هر چند ممکن است شاگردان برانکو بیش از سوریه ایران را اذیت کنند. در سید ششم هم ویتنام در این دوره نشان داد پیشرفت زیادی کرده است و لبنان هم از لحاظ رنکینگ ضعیف‌ترین تیم حاضر در این مرحله محسوب می‌شود.

چهار سال قبل ما در گروهی به نسبت راحت قرار گرفتیم و توانستیم بدون دردسر راهی جام جهانی شویم.  ایران در دوره قبل با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه همگروه شد در حالی که این گروه به نسبت گروه دیگر که استرالیا، ژاپن، عربستان، امارات، عراق و تایلند در آن حضور داشتند، آسان‌تر بود و شاگردان کارلوس کی روش توانستند پیش از مسابقات هفته پایانی، صعودشان را به جام جهانی قطعی کنند.

در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ هم تیم ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در گروه کره جنوبی، ازبکستان، چین، سوریه و قطر قرار گرفت که این بار نه چندان راحت و در یک بازی تاریخی مقابل کره جنوبی توانست جواز حضور در برزیل را به دست آورد.

حال باید تا دهم تیر صبر کنیم تا ببینیم کدام پنج تیم با ملی پوشان ایران هم گروه می‌شوند و باز هم مثل ۲ دوره گذشته می‌توانیم جواز حضور در مهمترین رقابت فوتبالی جهان را کسب کنیم یا خیر؟

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 16636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha