ارسال پیامک چینی برای مشترکان همراه اول!/ ماجرا چیست؟

این روزها برای مشترکان همراه اول پیامکی با زبان چینی ارسال می‌شود که باعث کنجکاوی و تعجب مشتریان این اپراتور شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز ارسال یک پیامک عجیب برای مشتریان اپراتور اول ایران بسیاری از مشتریان را کنجکاو کرده است. پیامکی که تنها یک جمله فارسی دارد: «لبخند قشنگت را اقساطی بساز» و بلافاصله پس از این جمله، الفبای چینی را به چشم می‌خورد!

کاربران ایرانی‌ که همین چند وقت پیش با خبر امضای سند ۲۵ ساله همکاری‌های ایران و چین مواجه بوده‌ و البته به آن نقد فراوان داشته‌اند، دریافت پیامک با زبان چینی را دستمایه گمانه‌زنی‌های شوخی و جدی بسیاری قرار دادند.

با وجود این پیگیری‌های تجارت‌نیوز از همراه اول این است که ماجرا تنها به یک خطای سیستمی برمی‌گردد. اپراتور اول ایران درباره ارسال پیامک با زبان چینی به تجارت‌نیوز توضیح داد که سرشماره پیامکی ۱۰۰۰ که با آن SMS چینی ارسال شده، در اختیار سامانه رهیاب است و پیگیری موضوع از سامانه رهیاب نشان می‌دهد که یکی از زیرمجموعه‌های این سامانه دچار باگ یا خطای سیستمی شده و به همین دلیل زبان ارسال پیامک دچار مشکل شده و با الفبای چینی ارسال شده است.

ارسال پیامک تبلیغاتی با زبان چینی در حالی حاشیه‌ساز شده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی ایجاد کرده و مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری #۸۰۰* خواهان قطع ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شوند.

همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کرده است.

ارسال پیامک با شماره شخصی از نظر وزارت ارتباطات تخلف است و در صورت گزارش این شماره‌ها مسدود می‌شوند.

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 16625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha