جزییات کنکور سراسری ۱۴۰۰/ داوطلبان مبتلا به کرونا چطور کنکور بدهند؟

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره جزئیات برگزاری کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور  درباره جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ گفت:  آزمون سراسری پایان هفته جاری یعنی روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده (۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیر) برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: بر این اساس کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

رقابت نیمی از داوطلبان کنکور سراسری در رشته تجربی

زرین آمیزی افزود: به نسبت سال گذشته تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۳۵ هزار نفر کاهش یافته و به یک میلیون ۳۶۸ هزار نفر رسیده است. بیشترین تعداد داوطلب مربوط به گروه علوم تجربی است که تقریبا ۵۰ درصد از مجموع داوطلبان آزمون سراسری را تشکیل داده اند. در این آزمون ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر در گروه ریاضی، ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ نفر در گروه علوم انسانی،   ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ نفر در گروه هنر، ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر علوم تجربی و  ۱۷۵ هزار و ۷۸۶ نفر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کرده اند.  

سخنگوی سازمان سنجش افزود: در آزمون‌هایی که در سال گذشته در شرایط کرونایی برگزار شد، بر اساس اعلام وزارت بهداشت و نظر سنجی که از داوطلبان آزمون‌های سراسری انجام شد، بیش از ۹۰ درصد شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شده بود و گزارشی از ابتلا به کرونا برای داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور داشتند وجود نداشت.  

زرین آمیزی افزود: در کنکور سراسری سال گذشته برای تعیین شهر محل آزمون داوطلبان معیار سازمان وجود ۲۵۰ داوطلب در هر گروه آزمایشی بود که اگر شهری این تعداد داوطلب را داشت به عنوان حوزه برگزاری آزمون انتخاب می‌شد. این معیار برای تسهیل تردد داوطلبان و کاهش تعداد مسافرت‌ها به ۱۵۰ نفر کاهش پیدا کرد. این کاهش معیار باعث شد از ۳۹۲ شهر در سال گذشته به ۴۱۴ شهر حوزه برگزاری آزمون افزایش پیدا کند و از ۳ هزار حوزه در سال ۹۹ به ۳ هزار ۵۲۲ حوزه در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ برسیم.  

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: ناظران بهداشتی از سوی وزارت بهداشت قبل از برگزاری آزمون به حوزه‌ها مراجعه می‌کنند و بر رعایت اصول بهداشتی نظارت می‌کنند. تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون قبل از شروع ضدعفونی می‌شوند و چیدمان صندلی‌ها بر اساس فاصله ۱ متر و ۸۰ سانتی متر تعیین شده است.  

زرین آمیزی ادامه داد: درب حوزه‌های امتحانی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح باز است و درب‌های حوزه‌ها راس ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح بسته می‌شود و آزمون راس ساعت ۸ صبح در سراسر کشور آغاز می‌شود.  

زرین آمیزی ادامه داد: مهلت خوداظهاری ابتلا به کرونا برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ از روز شنبه ۲۹ خرداد آغاز شد و سه‌شنبه اول تیر به پایان رسید.   این سامانه ویژه داوطلبانی بود که دچار بیماری کرونا شده‌اند، اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند.

زرین‌آمیزی توضیح داد: براساس خوداظهاری داوطلبان آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش، ۱۲۸ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا در کنکور سراسری ۱۴۰۰  شناسایی شده‌اند که از سایر داوطلبان جدا خواهند شد. محل آزمون این داوطلبان در بیمارستان‌های تعیین شده توسط وزارت بهداشت خواهد بود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: در هر حوزه‌ای مکان‌هایی مجزار برای داوطلبانی که علائم سرما خوردگی را داشته باشند در نظر گرفته می‌شود تا در صورت لزوم در محلی جدا آزمون بدهند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: متقاضیان لازم است از فردا یکشنبه، ۶ تیر برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

زرین آمیزی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون همه متقاضیان به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز سه‌­شنبه، ۸ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت؛ لذا متقاضیان شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کنند.

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
کد خبر: 16615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha