از هواپیمای اختصاصی آقای رئیس جمهور چه می‌دانید؟ + تصاویر اتاق خواب و دستشویی آب‌طلاکاری‌شده

گفته می‌شود ارزش هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور روسیه ۵۵۰ میلیون دلار است، یک سالن ورزش در آن تعبیه شده و روکش دستشویی‌اش، آب‌طلاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اعتمادآنلاین، همزمان با آغاز نشست سران آمریکا و روسیه برخی از رسانه‌ها به هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور روسیه که به «کرملین پرنده» معروف است اشاره کرده و برخی از ویژگی‌های آن را برشمردند.

به نوشته رسانه‌های بریتانیایی، هواپیمای پوتین دارای یک دستشویی آب‌طلاکاری‌ شده در کنار تزئینات مختلف است که روی هواپیمای ایلیوشین (Ilyushin) قرار داده شده است.

 این هواپیما مجهز به یک بار کامل، اتاق‌های خواب و سالن ورزش است.

دکوراسیون داخلی هواپیمای پوتین سبک کلاسیک مدرنی دارد و دربرگیرنده میزهای کنفرانس مجلل با حاشیه‌های طلایی است که دورتادور آن را صندلی‌های چرم کرمی‌رنگ پر کرده‌اند.

گفته می‌شود پوتین در میان دیگر رهبران روسیه بیشترین سفرها را با این هواپیما انجام داده و سفرهای او از مجموع سفرهای دیگر رهبران بیشتر است.

این هواپیما که در داخل کارخانه هواپیماسازی «Voronezh Aircraft Production Association» تولید شده قادر است تا سرعت ۹۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

در این هواپیما دستگاه‌های ارتباطی بسیار پیشرفته‌ای تعبیه شده است که می‌توانند آن را به یک مرکز فرماندهی و اتاق عملیات در زمان جنگ تبدیل کنند.

طول هواپیما حدود ۶۵ متر و فاصله بین ۲ بال آن هم ۶۵ متر است. هرچند هواپیمای مذکور از مدل «IL-۹۶-۳۰۰PU» بوده و ویژگی‌های فنی عمومی چندان متفاوتی با هواپیماهای مسافربری عادی ندارد، اما آپشن‌های اختصاصی‌ای که بسیاری از آنها محرمانه هستند آن را متمایز کرده است.

این هواپیما نیز همانند هماسانان مسافربری قادر به پرواز با حداکثر ۲۷۰ تن بار است و حداکثر سرعت آن هم حدود ۹۰۰ کیلومتر است.

این هواپیما قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار متری اوج بگیرد گرچه روی نسخه ریاست‌جمهوری آن تغییراتی صورت گرفته و به آن آپشن‌هایی همچون افزایش برد پرواز بدون نیاز به سوخت‌گیری افزوده شده است، به نحوی که هواپیمای پوتین برد پروازی بیشتری نسبت به نسخه مسافربری عادی آن دارد.

به نوشته رسانه‌ها، دکوراسیون داخلی هواپیمای پوتین طوری طراحی شده که رئیس‌جمهور روسیه بتواند به راحتی در آن فعالیت یا استراحت کند.

این هواپیما به طور حتم از موارد حفاظتی بسیار بالایی هم برخوردار است که از سوی خلبانان یگان ویژه نیروی هوافضای روسیه در داخل و خارج از خاک روسیه تامین می‌شود.

کرملین پرنده مجهز به سیستم‌های پیشرفته حفاظت در مقابل حملات احتمالی از زمین و هواست.

روس‌ها هواپیما را با رنگ خاصی پوشانده‌اند که باعث می‌شود در رادار به سختی رصد شود، همچنین یک سامانه جنگ الکترونیکی و پارازیت برای متوقف کردن فعالیت رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی نیز در آن تعبیه شده است.

سایر اطلاعات مربوط به این هواپیما جزو اسرار دولت روسیه محسوب می‌شود و سرویس امنیت فدرال روسیه آن را در اختیار دارد.

از هواپیمای شخصی پوتین چه می‌دانید؟ | « کرملین پرنده » مرکز فرماندهی مجلل پوتین در آسمان

از هواپیمای شخصی پوتین چه می‌دانید؟ | « کرملین پرنده » مرکز فرماندهی مجلل پوتین در آسمان

از هواپیمای شخصی پوتین چه می‌دانید؟ | « کرملین پرنده » مرکز فرماندهی مجلل پوتین در آسمان

از هواپیمای شخصی پوتین چه می‌دانید؟ | « کرملین پرنده » مرکز فرماندهی مجلل پوتین در آسمان

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 16589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha