بـازار سهـام تا شهـریـور نوسـانی است/ اکنـــون فـــرصت خـریــــد بسیــــــاری از نمــادهای معاملاتی فرا رسیــده است/ مردم اصلا سهــــم خود را نفروشند!/ کدام صنایع بورسی پیشرفت بیشتری خواهد داشت؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی می شود روند صعودی بازار سهام ادامه دار باشد البته کمی تا مشخص شدن هدف گیری سیاست های رئیس جمهوری و مشخص شدن وزاری آن که امری زمان‌بر به حساب می‌آید، بازار هم با نوسان هایی رو به رو می شود و گمان می کنم که بازار سرمایه بتواند پس از روشن شدن این موضوع روند تثبیتی خود را پیش بگیرد.

گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در این روزها کارگزاری ها کارمزد بیشتری از معاملات سهامداران دریافت می کنند و برعکس ماه‌های پیشین که فوج فوج نقدینگی از بازار خارج می‌شد، اکنون پولی از بازار خارج نمی‌شود و برنده بازار کسانی بودند که شتاب زده عمل نکردند و کاهش میانگین خرید، دارایی های خود را حفظ و حتی به سودآوری رسیدند. طی یک هفته اخیر بازار سهام از شاخص یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد به رقم یک میلیون و ۲۳۶ هزار واحد رسید که در همین رابطه تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند که شاخص بورس نقطه مقاومت خود را پس گرفته و بعید است که شاخص کل در صورت عدم بروز یک اتفاق خاص، به زیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد.

محمدرضا آرام بنیار تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با زهرا فعله گری خبرنگار رادار اقتصاد اظهار کرد: بسیاری از نمادهای معاملاتی به قیمت کف خودشان رسیده اند و با توجه به کاهش شدید قیمتی که ماه های گذشته در بازار سرمایه شاهد بودیم، سهام را به نرخ و سطح ارزندگی دست پیدا کرده اند. از طرفی هم عمده محصولات صنایع بورسی در بازار های جهانی با افزایش نرخ مواجه شدند که از این رخداد مثبت برآورد می شود که عمده نمادهای بورسی پتانسیل خوبی را برای رشد داشته باشند .

آرام بنیار مطرح کرد: انتظار می رود که با آثار مثبت از مذاکرات برجامی، میزان فروش و سودآوری شرکت های بورسی نیز افزایش پیدا کند و در امتداد این موضوع، شاهد رشد بیشتر قیمت سهام و ارزندگی آنها باشیم.

وی ادامه داد: اکنون فصل مجامع سالیانه شرکت های بورسی فرا رسیده است و انتشار اخبار مثبتی که از این طریق منعکس خواهد شد، اثرات مثبتی را می گذارد و بعد از بازگشایی نماد، سهامداران با اطمینان خاطر و شفافیت بیشتری می تواند اقدام به سرمایه گذاری کند.

کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد:  آیت الله رئیسی در مناظره های انتخاباتی خود نسبت به روند پیش رفت رونق و جهش تولید انتقاد داشت. اکنون که او به عنوان رئیس جمهور منتخب شده است، انتظار می رود که در سیاست های دولت خود، نسبت حذف قیمت گذاری دستوری اقدام  و مبنای قیمت گذاری بازار رابرای محصولات بورسی قرار دهد.

آرام بنیار افزود: پیش بینی می شود روند صعودی بازار سهام ادامه دار باشد البته کمی تا مشخص شدن هدف گیری سیاست های رئیس جمهوری و مشخص شدن وزاری آن که امری زمان‌بر به حساب می‌آید، بازار هم با نوسان هایی رو به رو می شود و گمان می کنم که بازار سرمایه بتواند پس از روشن شدن این موضوع روند تثبیتی خود را پیش بگیرد.

وی معتقد است: با توجه به کف سازی مناسب در بسیاری از نمادهای بزرگ و بهبود شرایط عوامل تاثیرگذار بیرونی، به نظرم می آید که روند صعودی بازار سهام از شهریور ماه به بعد ادامه دار باشد. البته در این بین وجود نوسان هایی به علت آن جهت گیری بازار، نیز امری محتمل و طبیعی محسوب می شود.

کارشناس بازار سرمایه  خبرداد: در حال حاضر زمان مناسبی برای ورود مجدد سرمایه گذاران به وجود آمده؛ در واقع اکنون فرصت خرید بسیاری از نمادهای معاملاتی فرارسیده است. اصلا به سهامداران توصیه فروش نمی کنم. در این بازه زمانی هر فردی اقدام به فروش سهامی کند، پشیمان و متحمل زیان می شود.

وی درمورد این پرسش که کدام یک از صنایع جای رشد بیشتری دارد؟ پاسخ داد: صنایع فلزی معدنی و پالایشی پتانسیل خوبی برای رشد دارد و همچنین در صنعت بانکی هم با توجه به رشد نقدینگی چشم گیری که وجود داشت، انتظار پیشرفت خوبی می رود.

آرام بنیار گفت: سهامداران باید در صنایعی که سرمایه گذاری می کنند به نکاتی از جمله اطلاعات گروه صنعت، درآمد شرکت و هزینه های سربار آن داشته باشند. چراکه هر نمادی که درآمد بیشتر و همچنین سودآوری بیشتری را دارا باشند و از طرفی هزینه کمتری نسبت به دوره های مالی پیشین صرف کرده باشد، بنیاد قوی و بهتری را دارند و مناسب سرمایه گذاری هستند. 

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: 16585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha