جزئیاتی از سود نقدی شرکت‌های بورسی / کطبس ۳۸۰ تومان سود تقسیم کرد

در مجامع عمومی برگزار شده شرکت‌های بورسی در آخر هفته گذشته، شرکت زغال‌سنگ نگین طبس (کطبس) به ازای هر سهم خود ۳۸۰ تومان سود تقسیم کرد ولی های‌وب تنها ۸ تومان برای هر سهم خود سود داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در هفته گذشته، مجامع عمومی برخی شرکت‌های بورسی انجام شد که در آن علاوه بر تصویب صورت‌های مالی و انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب اعضای هیات مدیره و انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، میزان سود نقدی تقسیمی میان سهامداران هم مشخص شد. معمولا از اوایل اردیبهشت تا اواسط مرداد فصل مجامع شرکت‌ها محسوب می‌شود و سهامداران به دنبال خبرهایی در خصوص تصمیمات این مجامع هستند.

بر این اساس شرکت ایران یاسا تایر (پاسا) که در سال مکالی ۹۹ به ازای هر سهم خود ۲۴۲۷ ریال سود محقق کرده ۹۰ درصد از آن را (۲۲۰ تومان) میان سهامداران خود تقسیم می‌کند.

سیمان داراب (ساراب) هم دیگر شرکتی بود که میان سهامدارانش سود تقسیم کرد. این شرکت به ازای هر سهم ۸۵ تومان سود نقدی به سهامدارانش می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از سود محق شده ساراب است.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سود نقدی سهامدارانش را تعیین کرد، های‌وب بود. این شرکت که در سال مالی ۹۹ حدود ۸۷ تومان به ازای هر سهم سود محقق کرده تنها ۹ تومان از آن را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

شرکت زغال‌سنگ نگین طبس هم دیگر شرکتی بود که مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرد و از ۵۸۷ تومان سود محقق شده خود، ۳۸۰ تومان را میان سهامدارانش تقسیم کرد.

انتهای پیام./

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 16584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha