تصمیم به تخصیص ارز ترجیحی برای واردات تبلت/ آغاز ریجستری ساعت‌های هوشمند از ۱۲ تیرماه‌جاری/ ۹۰ درصد تبلت‌ها قاچاقی وارد می‌شوند

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از تصمیم به تخصیص ارز ترجیحی برای واردات تبلت خبر داد و گفت: ریجستری ساعت‌های هوشمند از دوازدهم، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت از نوزدهم و تبلت از بیست و پنجم تیرماه‌جاری آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد امیر اسحاقی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه فاز دوم طرح ریجستری در شرف اجرا است، اظهار کرد: مرحله اول طرح رجیستری تلفن همراه از مهرماه ۹۶ با هدف جلوگیری از قاچاق، اصالت دستگاه و حفظ حقوق مشترکان اجرا شد و نتایجی خوبی به همراه داشت.

وی ادامه داد: یکی از نتایج مثبت اجرای فاز اول طرح جلوگیری از قاچاق ۹۸ درصدی تلفن همراه بود.

اسحاقی با بیان اینکه در فاز دوم رجیستری دستگاه‌های سیم کارت خور مانند تبلت، ساعت هوشمند و…اجرا می‌شود، افزود: قرار است فاز دوم این طرح با رجیستر کردن موبایل‌واره‌ها شامل؛ دستگاه‌های دارای سیم کارت شامل: تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، بارکدخوان‌ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل هم اجرایی شود و بر اساس آنچه اعلام شده ریجستری ساعت‌های هوشمند از دوازدهم، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت از نوزدهم و تبلت از بیست و پنجم ماه‌جاری آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد واردات تبلت و دستگاه‌های عنوان شده به کشور قاچاق  است و اجرای فاز دوم رجیستری می‌تواند جلوی آن را بگیرد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی همچنین از تصمیم به تخصیص ارز ترجیحی برای واردات تبلت خبر داد و گفت: علاوه بر تخصیص ارز ترجیحی، اولویت ارزی واردات تبلت از گروه ۲۴ به ۲۳ منتقل می‌شود.

اسحاقی تصریح کرد: مصوبه جدیدی نیز وجود دارد که بر خلاف گذشته اجازه ثبت سفارش واردات تبلت را به شرکت‌های می‌دهد که  نیاز به سابقه قبلی برای واردت این دستگاه را ندارند.

وی معتقد است، اجرا این تصمیمات و ابلاغ مصوبه جدید می‌تواند موجب تامین نیاز بازار به تبلت با اصالت با قیمت مناسب شود.

به گزارش ایلنا؛ میانگین مصرف تبلت در کشور ماهانه ۲۰۰ هزار و سالانه حداکثر ۲.۵ میلیون دستگاه است. 

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 16581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha