سرعت جهانی اینترنت در ماه جاری رشد کرد/ برترین کشورها در اینترنت

جدیدترین گزارش وب سایت اسپیدتست نشان می‌دهد متوسط سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در ماه میلادی جاری رشد کرده و جایگاه ایران در رده‌بندی سرعت اینترنت ثابت ۴ پله صعود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گزارش جدید وب سایت اسپید تست درباره متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در ماه می ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. این گزارش نشان می‌دهد متوسط جهانی سرعت اینترنت موبایل در پنجمین ماه سال جاری میلادی ۵۴.۵۳ مگابیت برثانیه بوده است. همچنین متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت نیز ۱۰۵.۱۵ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

سرعت جهانی اینترنت در ماه جاری رشد کرد/ برترین کشورها در اینترنت

این درحالی است که در آوریل ۲۰۲۱ میلادی (ماه قبل) متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت ۵۳.۳۸ مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت ۱۰۲.۱۲ مگابیت برثانیه بوده است. نگاهی گذرا به آمار هر دو ماه حاکی از آن است که در پنجمین ماه سال جاری متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل نسبت به ماه قبل از آن رشد کرده است. به عبارت دیگر برای دومین ماه متوالی در ۲۰۲۱ میلادی متوسط جهانی سرعت اینترنت موبایل و ثابت رشد کرد.

ایران همچنان در رده ۷۹ فهرست سرعت اینترنت موبایل

طبق این گزارش سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۰.۷۹ و سرعت اینترنت ثابت ۲۰.۷۳ مگابیت برثانیه بوده است. از سوی دیگر جایگاه ایران در رده‌بندی کشورهای دارای پر سرعت‌ترین اینترنت موبایل، ۷۹ است که نسبت به ماه قبل از آن (آوریل) تغییری نکرده است. اما جایگاه ایران در رده‌بندی اینترنت ثابت نسبت به ماه گذشته ۴ پله صعود کرده و در رده ۱۳۲ قرار دارد.

سرعت جهانی اینترنت در ماه جاری رشد کرد/ برترین کشورها در اینترنت

سقوط یک پله‌ای چین در رده بندی سرعت اینترنت موبایل

در رده‌بندی کشورهای دارای پر سرعت‌ترین اینترنت موبایل، سه جایگاه نخست مانند ماه گذشته به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۹۴.۰۴ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۹۲.۵۸ مگابیت برثانیه) و قطر (۱۷۹.۸۱ مگابیت برثانیه) قرار دارند.

در رده چهارم عربستان صعودی با سرعت اینترنت موبایل ۱۶۰.۴۰ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله صعود کرده است. در رده پنجم چین با سرعت اینترنت ۱۵۳.۰۹ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.

سرعت جهانی اینترنت در ماه جاری رشد کرد/ برترین کشورها در اینترنت

در رده‌های ششم، هفتم، هشتم به ترتیب نروژ (۱۵۰.۲۱ مگابیت برثانیه)، کویت (۱۳۲.۳۶ مگابیت برثانیه) و استرالیا (۱۲۵.۶۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. هرچند جایگاه نروژ نسبت به ماه قبل تغییری نکرده، اما جایگاه کویت یک پله صعود و استرالیا یک پله سقوط کرده است. در رده نهم این فهرست، سوئیس با سرعت اینترنت موبایل ۱۰۶.۶۸ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه آوریل ۳ پله رشد کرده است. در رده دهم نیز مانند ماه گذشته قبرس با سرعت اینترنت موبایل ۱۰۵.۸۶ مگابیت برثانیه قرار دارد.

رشد یک پله‌ای هنگ و کنگ و موناکو در رده بندی اینترنت ثابت

در رده‌بندی کشورهای دارای بیشترین سرعت اینترنت ثابت نیز تغییرات زیادی دیده می‌شود. البته رتبه نخست این فهرست مانند ماه گذشته به سنگاپور با سرعت اینترنت ۲۵۰.۳۵ مگابیت برثانیه قرار دارد.

در رده دوم و سوم به ترتیب هنگ کنگ (۲۴۵.۰۱ مگابیت برثانیه) و موناکو (۲۲۴.۰۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه هر کدام نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است. اما کره جنوبی که ماه قبل در رده دوم این فهرست قرار داشت اکنون با ۲ پله سقوط در رده چهارم قرار گرفته و سرعت اینترنت ثابت آن ۲۱۷.۱۵ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

سرعت جهانی اینترنت در ماه جاری رشد کرد/ برترین کشورها در اینترنت

در رده پنجم تایلند با سرعت اینترنت ۲۱۴.۲۸ مگابیت قرار دارد و جایگاه آن در رده بندی دو پله صعود کرده است. در رده‌های ششم و هفتم به ترتیب رومانی (۲۱۳.۳۶ مگابیت برثانیه) و دانمارک (۲۱۰.۹۱ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هر دو کشور در فهرست سرعت اینترنت ثابت نسبت به ماه گذشته یک پله سقوط کرده است.

در رده هشتم مانند ماه گذشته لیختن اشتاین با سرعت اینترنت ثابت ۲۰۴.۴۳ مگابیت بر ثانیه قرار دارد. فرانسه (۱۹۸.۷۲ مگابیت برثانیه) و سوئیس (۱۹۸.۲۳ مگابیت برثانیه) نیز به ترتیب در رد ه های نهم و دهم قرار دارند. جایگاه فرانسه یک پله و سوئیس ۳ پله نسبت به ماه قبل رشد کرده است.

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 16570
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha