اخبار مهمی که بر بازار سهام تاثیر می گذارد

هفته گذشته بازار سرمایه با روند مثبت و صعودی به کار خود پایان داد باید دید در شروع هفته دوم‌ تیر ماه چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ هفته گذشته بازار سرمایه با روند مثبت و صعودی به کار خود پایان داد باید دید در شروع هفته دوم‌ تیر ماه چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

_ نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای که امروز منتشرشده گفت دولت این کشور آماده رفع تمامی تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ترامپ برای بازگشت به برجام نیست.

_رئیس سازمان بورس گفت: چند شرکت سهام عدالت سودی را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی به منظور تجمیع مبالغ واریز نکرده‌اند و اگر تا پایان این هفته همکاری نکنند، اسامی آن‌ها منتشر می‌شود.

_ وزیر بهداشت گفت: تا پایان مرداد گروه‌های آسیب‌پذیر، بیماران صعب‌العلاج و افراد بالای ۶۰ سال واکسن دریافت خواهند کرد.

_ قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای رشد عرضه و احتیاط اوپک پلاس در تسهیل محدودیت عرضه، برای سومین روز متوالی افزایش یافت و در مسیر ثبت پنجمین رشد هفتگی قرار گرفت.

_ بیت‌کوین در روند صعودی روز گذشته با اعلام پاراگوئه مبنی بر رسمی شدن استفاده از بیت‌کوین در معاملات از سطح ۳۵هزار دلاری عبور کرد.

_ روز گذشته قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۳۸۴۴ تومان ثبت شده است که نسبت به روز پنج‌شنبه سوم تیر تغییری نداشته است.

_ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته (پنجشنبه ۳ تیر) با چهار هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۳ هزار تومان معامله شد.

_ قیمت نفت برنت در روز گذشته با روندی صعودی به ۷۶ دلار رسید.

_بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: تمدید نشدن توافق موقت میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مایه نگرانی دانسته و گفته این نگرانی به تهران اطلاع داده شده است.

_ دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس گفت: به طور مرتب در حال پیگیری بحث واریز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار هستیم تا بین صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی هماهنگی لازم ایجاد شود، چرا هرچه سریع‌تر مشخص شود که این مبلغ قرار است از کدام یک از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک مرکزی به صندوق تثبیت واریز شود، اما متاسفانه به دلایلی نمی‌توان زمان دقیقی را برای واریز این مبلغ به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه مشخص کرد.

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 16557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha