ویندوز جدید مایکروسافت رونمایی شد / با ویژگی‌ های ویندوز ۱۱ آشنا شوید

شرکت مایکروسافت رویداد مجازی خودش را برگزار کرد و ویندوز ۱۱ را در این کنفرانس با قابلیت‌های جدید معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رویداد شرکت مایکروسافت برای معرفی نسخه جدید سیستم عامل این شرکت یعنی ویندوز ۱۱ به اتمام رسید. این شرکت قبلا بارها گفته بود که ویندوز ۱۱ بزرگترین و مهم‌ترین بروز رسانی در ویندوز طی دهه‌های اخیر است. این رویداد به صورت مجازی برگزار شد و علاقه مندان می‎توانستند به صورت آنلاین کنفرانس را تماشا کنند.

این نسخه از ویندوز شباهت‌های بسیار زیادی به سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل یعنی MacOS دارد. از مدت‌ها قبل و تا زمان برگزاری این رویداد اخبار و شایعاتی پیرامون معرفی این سیستم عامل در اینترنت منتشر شده بود و خود شرکت مایکروسافت نیز کلیپ‌های تبلیغاتی از این ویندوز را در حساب‌های رسمی این شرکت منتشر کرده بود. ویندوز ۱۱ از نظر طراحی ظاهری، مدرن‌تر از نسخه قبلی است و این شرکت در این طراحی از ویندوز 10X الهام گرفته است.

طراحی ظاهری ویندوز ۱۱

در این نسخه منوی استارت جدید شده و تسکبار نیز طراحی تازه‌ای دارد. در ویندوز ۱۱، آیکون‌ها و منوی استارت از گوشه چپ به وسط تسکبار آمده اند. اگر کاربری این مدل از رابط کاربری را دوست نداشته باشد می‌تواند دوباره مدل استارت را شبیه به ویندوز ۱۰ کرده و به سمت چپ منتقل کند، اگر منوی استارت به سمت چپ منتقل شود، آیکون‌ها نیز شبیه به ویندوز ۱۰ می‌شود.

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

از مهمترین و جالب توجه‌ترین ویژگی‌ها می‌توان به گرد شدن گوشه پنجره‌ها اشاره کرد. در این نسخه از گوشه‌های تیز خبری نیست و ظاهر گرد پنجره‌ها طراحی مدرن تری دارد و رابط کاربری را زیباتر کرده است. مایکروسافت طراحی جدیدی از منوی استارت را ارائه کرد، از کاشی‌های زنده خبری نیست و آیکون‌های ساده جای قبلی‌ها را گرفته اند. منوی All apps نیز آیکون‌های بیشتری را نمایش می‌دهد.

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

در ویندوز ۱۰ ما نوار جستجو را در تسکبار و در کنار استارت داریم، ولی در این نسخه، آیکون ذره بین در تسکبار وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توان سریع‌تر برنامه‌ها را پیدا کرد. در ویندوز ۱۱ آیکون‌های فولدر رنگی شده و زیبایی بیشتری از ویندوز ۱۰ دارند.

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

در این نسخه اگر نشانگر ماوس روی دکمه‌های باز و بسته شدن پنجره قرار بگیرد، چند گزینه بریای چینش پنجره‌ها نشان داده می‌شود تا کاربر بتواند پنجره‌ها را در صفحه کنترل کند.

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در این نسخه بخشی به نام Ink Workspace را طراحی دوباره کرد و نسبت به قبل شخصی سازی‌های بیشتری را برای کاربران به همراه خواهد داشت و از نرم افزارهای بیشتری هم پشتیبانی می‌کند. این شرکت در ویندوز ۱۱ پنجره پاپ آپ جدیدی را برای صدا اضافه کرده است.

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

این شرکت همچنین سرعت لمس در این سیستم عامل را بالا برده و کابران تبلت‌های سری سرفیس، سریع‌تر می‌توانند از این ویندوز استفاده کنند. در ویندوز ۱۱ دیگر نیازی به رفتن به حالت تبلت نیست و این اجازه را به کاربر می‌دهد تا بهتر و سریع‌تر از نمایشگر لمسی استفاده کند.

پیکربندی ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه قبلی بهبود داشته و از چند نمایشگر پشتیبانی می‌کند و گزینه‌هایی برای مدیریت بهتر را در اختیار کاربر می‌گذارد. ویجت‌ها نیز در این نسخه تغییر کردند و می‌توان ویجت‌هایی مثل اخبار و آب و هوا را در نقاط مختلفی از نمایشگر قرار داد. برای عملکرد بهتر این ویجت‌ها از هوش مصنوعی استفاده شده که می‌تواند علاقه مندی‌های کاربر را تشخیص بدهد.

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

مایکروسافت تیمز هم درون تسکبار است و برای کاربران عادی و سازمانی ترکیب شده و می‌توان با استفاده از آن با خانواده، دوستان و همکاران تماس برقرار کرد. این قابلیت در این نسخه جدید است و در ویندوز ۱۰ این کار را میشد با استفاده از اسکایپ انجام داد. مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز روی عملکرد بهتر تمرکز داشته است. به روز رسانی‌ها ۴۰ درصد حجم کمتری دارند و در پس زمینه هم عملکردشان بهتر می‌شود؛ بنابراین وقتی کاربر در حال کار با سیستم است، به روز رسانی ویندوز مزاحمش نیست.

بازی‌ها در ویندوز ۱۱

در سیستم عامل جدید، ایکس باکس هم جای خود را پیدا کرده است. قابلیت HDR خودکار که در ایکس باکس وجود دارد در این نسخه از ویندوز هم هست. با فعال کردن این قابلیت، داینامیک رنج بسیاری از بازی‌های DirectX ۱۱ و DirectX ۱۲ بالا می‌رود و برای استفاده از این قابلیت مانیتور باید با HDR هماهنگ و سازگار باشد.

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

مایکروسافت اعلام کرد که سرعت و عملکرد ویندوز ۱۱ برای اجرای بازی‌ها بهتر از قبل شده است. یکی دیگر از قابلیت هلی ایکس باکس سری‌های سری X و S یعنی DirectStorage هم به ویندوز ۱۱ آمده است. DirectStorage زمان بارگذاری بازی‌ها را در ویندوز کاهش می‌دهد و به جدیدترین درایوهای NVMe احتیاج دارد. گیم پس هم به ویندوز ۱۱ آمده و کاربران می‌توانند با خرید اشتراک، روی ویندوز خود به بسیاری از بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

اندروید به ویندوز آمد

همه چیز درباره رویداد معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت

از مهمترین ویژگی‌های ویندوز ۱۱ می‌توان به آوردن برنامه‌های اندرویدی به ویندوز اشاره کرد. برنامه‌های اندرویدی مستقیما روی این نسخه قابلیت اجرایی شدن دارند و کاربران می‌توانند آن‌ها را از ویندوز استور دانلود کنند. علاوه بر این ویندوز استور آمازون هم به ویندوز آمده و می‌توان برنامه‌ها را از آنجا هم دانلود کرد. برنامه‌ها از طریق ویندوز استور در اختیار کاربران است و از فناوری Intel Bridge بهره می‌برد. کاربر می‌تواند به راحتی برنامه‌های اندرویدی را در ویندوز ۱۱ روی تسکبار پین کند.

در دسترس بودن ویندوز در دستگاه‌های جدید

گفتنی است که مسئولان شرکت مایکروسافت در این رویداد اعلام کردند، طراحی ویندوز به گونه‌ای است که کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین در این کنفرانس عنوان شد که دستگاه‌های جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند ویندوز ۱۱ را به صورت پیش فرض روی خود دارند و تمام سخت افزارهای مایکروسافت نیز به شرکت‌های کوالکام و اینتل سپرده شده است. آپگرید کاربران ویندوز ۱۰ به ۱۱ کاملا رایگان است و در پاییز امسال انجام خواهد شد.

گزارش از مائده زمان فشمی

۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۷
کد خبر: 16510
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha