مقصر جدید گرانی ارز / چه چیزی مردم را به صف خرید دلار کشاند؟

یکی از مهم‌ترین رویدادهای بازار ارز در هفته جاری بازگشت دوباره صف مقابل صرافی‌ها بود. اتفاقی که مثل همیشه اختلاف قیمت در بازار آزاد و صرافی‌های مجاز علت آن بود. اما چه چیزی مردم را به صف دلار می‌کشاند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، روز سه‌شنبه گزارش‌هایی از نقاط مختلف پایتخت رسید که نشان می‌داد برخی دوباره مقابل صرافی‌ها صف کشیده‌اند.

آن‌طور که فعالان بازار عنوان کردند برخی از مردم باز هم با سودای کسب سود میلیونی با خرید و فروش دلار مقابل صرافی‌ها صف کشیدند.

اما چرا مردم با هر نوسان قیمت دلار، چه کاهشی و چه افزایشی مقابل صرافی‌ها صف می‌کشند؟ آنچه در ادامه می‌خوانید واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز به این سوال است.

« این چه رفتاریه که مردم دارند؟ ما هم نیاز داریم وضعمون خوب نیست ولی این کارها چیه؟ شدین بازیچه آقا زاده‌ها! میگن بورس، همه میرن. میگن ارز دیجیتال، همه میرن. میگن دلار، هم میرن… بسه دیگه خجالت بکشید»

« بی کفایتی دولت باعث شده که در ایران ثبات اقتصادی وجود نداشته باشه. آقایان که دم از عدالت می‌زند و مقصر اصلی باید جواب بدهند.»

« به اون ۴ میلیون یک شبه فکر می‌کنند ولی به تورم و بعدش گرون شدن دلار فکر نمی‌کنند. اون ۴ تومن رو باید یه چیزی هم روش بذارن تا همون جنس چند روز پیش رو بخرن. اونقدر که مردم ایران دنبال و فکر کلاهبرداری هستیم اگه دنبال مقابله با گرانی بودیم الان ایرانم مثل بقیه کشورها همه اقتصادش اوکی بود.»

« دولت مقصر است ولی مردم هم نباید سریع بدوند دنبال اینجور چیزا. مشکل ما و مسئولانمون اینه که خودخواه شدیم اصلا به فکر سایر هموطنهامون نیستیم»

« مردم همه گشنه و بی پول شدن. وقتی حقوق می‌گیریم افسرده‌تر میشیم که هیچ کاری نمیشه باهاش کرد. مردم دست خودشون نیست که همیشه در صف هستند. همه واقعا داغونن و واقعا بی پول. میشه گفت مامردم عادی همه دریک سطح و به فقررسیدیم. چه تولیدکننده چه کارگر! تولیدکننده‌ها دیگه زورشون نمیرسه به وضع موجود مالیات و بالا و پایین شدنای بی حساب و کتاب قیمت….به مردم رحم کنید.»

«سود دولت تو افزایش دلاره. تو بدو مثلا هی بخر و تولید کن و بفروش …. یه ده درصد سود کن یکدفعه ۵۰ درصد دلار میره بالا. اونوقت شما بدهکار هم شدی. در واقع دولت بدون هیچ زحمتی پول بدون پشتوانه چاپ میکنه. یا دست میکنه تو جیب مردمی که خودشون باعث این وضع شدن»

« این مردم بد نیستن بخدا فقط چاره ندارن؛ انقدر صف مرغ، گوشت، تخم مرغ و …وایسادن که عادت کردن. دلار هم یکیش»

« آقای رییسی درسته تازه اومدی ولی از روز اول باید ۶ دنگ حواست به دلالان باشه. هنوز نیومدی دارن سوء استفاده می‌کنن. قیمتها رو یکسان کن و دلار صرافی رو پایین بیار. این ۸ سال مسئولان حواسشون به دلالها که نبود هیچ خودشون رئیس دلال‌ها شده بودند. برای همینه که وضع کشورمون از همه کشورها بدتره…»

۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 16501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      0 0
      ثبات قیمتها و رفاه رو به رشد عمومی در دوره 50 ساله پهلوی‌ها و همینطور الگوی دموکراسی غربی در تحمل منتقدان و مخالفان، عدم برخورد جدی و بازدارنده با دشمنان نظام پادشاهی، عامل اصلی سقوط شاه بودند. آیا جمهوری اسلامی نمیخواهد اشتباهات شاه را تکرار کند؟ یا با ایجاد گرانیهای ویرانگر و باز گذاردن دست مشاغل ازاد در گرانفروشی و دیگر تخلفات اقتصادی علاوه بر راضی نگهداشتن این افراد زالو صفت، ذهن عمومی را درگیر و نگران ضروریات زندگی کرده و مال اندوزی و گرگ صفتی و شیادی و خالی کردن جیب دیگران، عمده ذهن و فعالیتهای روزمره افراد را پر کرده و کسی فرصت پرداختن به سیاست و اهمیت به نقد هدفمندان نمیدهد؟