بیت مین فروش دستگاه‌های استخراجش را متوقف کرد!

شرکت بیت مین (Bitmain) تصمیم گرفته تا فروش دستگاه‌های استخراج خود را متوقف کند. به نظر می‌رسد این شرکت چینی قصد دارد با به تعویق انداختن فروش ماینرهای خود از کاهش شدید قیمت دستگاه‌های استخراج جلوگیری کند.

به گزراش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین دسک، بیت مین تصمیم گرفته است فروش ماینرهای خود را متوقف کند تا بتواند قیمت این دستگاه‌ها را که تحت تأثیر ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین کاهش پیدا کرده مجدداً بالا ببرد.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه بلومبرگ (Bloomberg)، با توجه به آن‌که قیمت دستگاه‌های رده‌بالای بیت مین از آپریل (فروردین) تاکنون حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است، این غول تولید ماینرهای بیت کوین تصمیم به توقف فروش دستگاه‌های خود گرفته است.

به تعویق انداخت فروش می‌تواند راهی باشد تا بیت مین و مشتریانش را از کاهش بیشتر قیمت دستگاه‌های استخراج نجات دهد.

کاهش قیمت دستگاه‌های استخراج می‌تواند به خاطر افزایش حجم ماینرهای دست دوم باشد که پس از ممنوع شدن معاملات و استخراج ارزهای دیجیتال از سوی دولت چین، روانه بازار داخلی این کشور شده است.

علاوه بر این، فشار دولت چین برای متوقف کردن استخراج ارزهای دیجیتال در استان‌های پر آب این کشور که برای چندین سال به‌عنوان مرکز استخراج ارزهای جهان شناخته می‌شدند، سبب شد تا بسیاری از ماینرهای چینی به کشورهای همسایه، از جمله قزاقستان مهاجرت کنند.

روز سه‌شنبه بانک مرکزی چین به بزرگ‌ترین موسسات مالی این کشور دستور داد تا ارائه هرگونه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را متوقف کنند. به دنبال انتشار این خبر قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال کاهش یافت و نوسانات محدود قیمت که ۴ هفته به طول انجامیده بود به پایان رسید.

۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 16492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha