جزئیات اعطای کارت رفاهی برای خرید کالا و خدمات + ویدیو

خانم دانشمندی گفت: کارت رفاهی با سقف حداکثر ۷ میلیون تومان و بازپرداخت حداکثر ۱۸ ماهه در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تشریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بنا شد کارت رفاهی برای مردم صادر و در اختیار متقاضیان قرار گیرد و منابع حاصل از آن صرف تامین مالی زنجیره تولید شود.

او افزود: یارانه بگیران معیشتی، عادی و یا دارندگان سهام عدالت که تا کنون سهام خود را به فروش نرسانده اند و افراد عادی که سایر وثایق را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل در خواست کارت رفاهی دهند. این کارت رفاهی با سقف حداکثر ۷ میلیون تومان و بازپرداخت حداکثر ۱۸ ماهه در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌گیرد که فقط صرف خرید کالا و خدمات در پایانه های فروشی که بانک های عامل تعیین می‌کنند، می شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:از سوی دیگر صاحبان پزها که اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند می‌توانند ضمن عقد قرار داد با بانک‌های عامل از اسناد تجاری مانند اوراق گام یا اوراق اعتبارات اسنادی جهت تامین مالی زنجیره تولید خودشان اقدام نمایند. این اوراق می‌تواند در زنجیره تولید به گردش در آید و در نهایت توسط بانک عامل متناسب با اقساط اخذ شده از مردم تبدیل به نقد شود.

او گفت: در حال حاضر بانک‌های عامل فعلا بانک ملی، صادرات، تجارت، ملت و رفاه کارگران هستند که بانک ملی به طور مقدماتی این طرح را شروع کرده است و حداکثر تا ۱۰ الی ۱۴ روز دیگر سایر بانک‌ها این امکان را دارند که کارت‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهند و بانک‌های بعدی نیز برای این طرح معرفی خواهند شد.

۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 16488
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha