تحلیل قیمت بیت کوین؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش رو کجاست؟

دیروز بیت کوین به‌دنبال حفظ حمایت ۳۲,۰۰۰ خود بود. شکست خریداران در حفظ این حمایت باعث شد تا شاهد سقوط به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادبه نقل از  نیوزبی‌تی‌سی، بیت کوین در سقوط روز گذشته خود، پس از شکست در حفظ حمایت ۳۲,۰۰۰ دلاری، ابتدا به ۳۰,۵۰۰ و پس از آن به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار رسید. این در حالی بود که شاهد سقوط تا زیر ۲۹,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته هم بودیم.

در طول سقوط قیمت، بیت کوین فیبوناچی ۵۰ درصدی که از سقوط ۳۶,۱۷۱ دلار به ۲۸,۸۲۲ دلار شکل گرفته بود را هم شکست. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۳۴,۰۰۰ دلار و در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته در حال نوسان است.

اولین مقاومت پیش روی بیت کوین در محدوده ۳۴,۵۰۰ دلاری قرار دارد. این مقاومت در نزدیکی فیبوناچی ۷۶.۴ درصدی است که در سقوط ۳۶,۱۷۱ دلار به ۲۸,۸۲۲ دلار شکل گرفته بود. ۳۵,۰۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت کلیدی قیمت بیت کوین عمل می‌کند. از سوی دیگر، در تایم فریم یک ساعته، یک خط روند نزولی هم در نزدیکی مقاومت ۳۵۰۰۰ دلاری در حال شکل‌گیری است.

نمودار قیمت بیت کوین

برای آن که بیت کوین به محدوده مثبت وارد شود، ابتدا باید از سد میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته عبور کند و پس از آن مقاومت ۳۵,۰۰۰ دلاری را بشکند.

در صورت شکست بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۴,۵۰۰ دلاری یا مقاومت خط روند، احتمال سقوط تازه وجود دارد. در صورت سقوط، ۳۳,۰۰۰ دلار اولین حمایت پیش روی این ارز دیجیتال خواهد بود.

۳۲۵۰۰ دلار هم حمایت اصلی بیت کوین است. شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند راه را برای کاهش بیشتر تا ۳۰,۰۰۰ دلار باز کند.

شاخص مکدی (MACD) در حال ورود به محدوده مثبت است. شاخص قدرت نسبی (RSI) بار دیگر به سطح ۵۰ رسیده است.

همان طور که پیش‌تر گفتیم، ۳۳,۰۰۰ دلار و ۳۲,۵۰۰ دلار به‌عنوان حمایت‌های اصلی پیش روی بیت کوین عمل می‌کنند. در طرف دیگر، ۳۴,۵۰۰ دلار، ۳۵,۰۰۰ دلار و ۳۶,۵۰۰ دلار مقاومت‌های این ارز دیجیتال هستند

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
کد خبر: 16466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha