جزئیات حادثه برای اتوبوس خبرنگاران در ارومیه / ۲ خبرنگار جان خود را از دست دادند

اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه‌های کشور که برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی شهرستان نقده دچار حادثه شد که بر اثر این حادثه دو خبرنگار خانم جان خود را از دست دادند و ۲۱ نفر مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه‌های کشور که برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی شهرستان نقده دچار حادثه شد.

مهران نظری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه‌های کشور که امروز دوم تیرماه برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون شد.

اودر خصوص حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران افزود: در این حادثه تعدادی از خبرنگاران مجروح شدند در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران بررسی شود که اطلاعات تکمیلی اعلام می‌شود.

باقر بهرامی رئیس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در خصوص این حادثه به ایسنا گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم شد و ۲ نفر جان خود را از دست دادند در حال اعزام به محل حادثه هستیم تا وضعیت بیماران به طور کامل بررسی شود.

وی ادامه داد: مصدوم به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

آیدین دانشگر، رئیس بیمارستان نقده گفت: اتوبوسی که حامل خبرنگاران پایتخت بود هنگام بازگشت، در جاده روستای دشت قوره واژگون می‌شود. دو نفر از سرنشینان به خاطر ماندن زیر اتوبوس فوت شدند. در این حادثه ۱۳ نفر از خبرنگاران به دلیل مصدومیت در بیمارستان بستری هستند. حال یک نفر هم وخیم گزارش شده است.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درگذشت خانم‌ها «ریحانه یاسینی» و «مهشاد کریمی» را تأیید کرده است. مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا بودند

حال چهار تا شش نفر از مصدومان وخیم است

رئیس سازمان امدادونجات اعلام کرد: براساس اعلام اورژانس حال ۴ تا ۶ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده و در حال حاضر بالگرد در حال آماده‌سازی و تحویل بیماران برای انتقال به بیمارستان ارومیه است.

استاندار، مدیرعامل هلال احمر و مدیریت بحران استانداری در محل حادثه حضور دارند.

انتقال ۶ نفر از مصدومان با بالگرد به بیمارستان تبریز

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دستور ویژه برای تشکیل پرونده و بررسی علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران صادر شد و دادستان مرکز استان مامور رسیدگی به موضوع شده است.

همچنین شش نفر از مصدومان با بالگرد هلال احمر و تیم امدادهوایی به بیمارستان تبریز در حال انتقال هستند.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 16464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha