خانه‌ هوشمند ایران ۵۰درصد ارزان‌تر ساخته می‌شود

یک شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را در حوزه اینترنت اشیاء با قیمت ۵۰ درصد کمتر از محصول مشابه خارجی عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از معاونت علمی و فناوری، عباس غضنفری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این مجموعه به صورت کلی بر روی تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مرتبط با خانه و ساختمان هوشمند متمرکز است. ما با استفاده از اینترنت اشیاء سبد متنوعی از محصولات و امکانات ایجاد کرده‌ایم که کنترل و راحتی بیشتری به مصرف‌کننده می‌دهد.

وی افزود: محصول اصلی ما یک پکیج است. این پکیج شامل یک دستگاه کنترل مرکزی می‌شود. سپس به فراخور نیاز مشتری گزینه‌های متعددی به آن افزوده می‌شود.

غضنفری با اشاره به فعالیت‌های مختلف انجام گرفته در این مجموعه گفت: به کمک دستگاه مرکزی می‌توان مواردی مانند سرمایش، گرمایش، وسایل برقی، نور، امنیت، دوربین‌های مدار بسته و طیف وسیعی از دیگر موارد مربوط به خانه را کنترل کرد. بر روی دستگاه حسگرهای برای کنترل وجود دارد . اما شخص استفاده کننده می‌تواند از طریق موبایل خود به سادگی همه این موارد را کنترل کند.

این فعال صنایع دانش‌بنیان ضمن اشاره به دیگر توانمندی‌های فناوری اینترنت اشیاء افزود: در صورتی که شخص در خارج از خانه باشد و یا به مسافرت برود، می‌توان حسگرهای را در خانه فعال کرد و از طریق آنها، در صورتی که در خانه او حرکتی انجام شود، به سادگی متوجه می‌شود. همچنین از طریق خاموش و روشن کردن چراغ‌ها در یک ساعت مشخص، می‌توان سارقین احتمالی را با فرض اینکه کسی در خانه هست، از سرقت بازداشت.

وی، ضمن بااهیمت شمردن استفاده از فناوری اینترنت اشیاء گفت: محصولات ما حداقل ۵۰ درصد نسبت به محصولات مشابه خارجی با همان کیفیت مشابه ارزان‌تر هستند. بیشتر مشتریان ما سازنده‌های عمده منازل مسکونی در کلان‌شهرها هستند و امیدوار هستیم به زودی شهروندان دیگر نیز از این محصولات ایرانی برای منازل خود بهره ببرند.

غضنفری افزود: در آینده نزدیک محصولات بیشتری خواهیم ساخت. برای نمونه بر روی یک محصول دستیار صوتی کار می‌کنیم که از طریق فرامین شفاهی در موبایل، مثلاً چراغ‌ها را در خانه، روشن یا خاموش کند یا کانال تلویزیون را تغییر دهد.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 16445
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha