آیا سرمایه گذاری در بازار بیت کوین سودآور است؟ / سقوط بی سابقه ارزش بیت کوین

در روز چهارشنبه ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۳۴ هزار دلار رسید و هر اتریوم با قیمتی بیش از دو هزار دلار مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ به دنبال انتشار خبر ممنوعیت مبادلات و استخراج رمز ارزها در کشور چین و غیر قانونی بودن استفاده از منابع مالی افراد در سیستم بانکی کشور برای مبادلات رمز ارزها قیمت در این بازار کاهش چشمگیری پیدا کرد. طبق گزارش منتشر شده برای اولین بار طی یک سال گذشته ارزش هر بیت کون در ساعات میانی روز قبل به کمتر از ۳۰ هزار دلار رسید. ولی این شرایط برای مدت زیادی دوام نداشت.

 در روز چهارشنبه ۲۳ ژوین سال جاری ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی نسبت به روز قبل رشد کرد و به ۳۴ هزار دلار رسید در حالیکه اتریوم با تجربه رشد ۴ درصدی قیمت ارزشی معادل ۲ هزار و ۱۳ دلار به دست آورد. امروز قیمت هر XRP در بازار برابر با ۶۱ سنت بود و هر دوج کوین با قیمت ۲۱ سنت مبادله شد.

اما مساله این جاست که آیا سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها در شرایط فعلی کار درستی است یا خیر؟ ایا انتظار می رود قیمت رمز ارزها در همین سطح باقی بماند یا بازهم نوسانات دیگری را تجربه کند؟

در پاسخ به نگرانی هایی برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها وجود دارد، وب سایت کوین دسک این طور نوشت: «بازار بیت کوین تاب اوری بیشتری نسبت به بازار دیگر رمز ارزها دارد. زمانیکه خبری مهم بازار رمز ارزها را تحت تاثیر قرار می دهد سرعت کاهش ارزش یا افزایش ارزش بیت کوین کمتر از دیگر رمز ارزها است و همین مساله نشان می دهد سرمایه گذاری در این بازار بهتر از دیگر رمز ارزها است.»

 البته این دیدگاه توسط دیگر وب ساتهای تخصصی فعال در بازار رمز ارزها به چالش کشیده شده است. به عنوان مثال وب سایت مارکت واچ در گزارش خود سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها را سیاستی غیر اقتصادی ارزیابی کرد و تاکید کرد با توجه به تلاش دولتها برای قانونمند سازی این بازار، دیگر امیدی به رشد سود اوری در بازار بیت کوین وجود ندارد.

از طرف دیگر قیمت بالای بیت کوین موضوع دیگری است که به آن توجه شده است. مارکت واچ نوشت: «برای سرمایه گذاران کوچک، سرمایه گذاری در بازاری مانند دوج کوین یا  اتریوم منطقی تر از سرمایه گذاری در بیت کوین است زیرا ارزش بیت کوین بسیار بالا است و خطرات زیادی برای سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد. به عنوان مثال ارزش بیت کوین اواسط اوریل امسال برابر با ۶۵ هزار دلار بود و حال در مرز ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار در نوسان است. این زیان برای یک سرمایه گذار شخصی چشمگیر است ولی مبلغ زیان در بازارهای دیگر کمتر است به عنوان مثال ارزش اتریوم در این بازه زمانی بین ۲ تا ۳ هزار دلار نوسان داشته است.»

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 16443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha