چرا بازار بیت کوین و ارزهای مجازی ریزشی شد؟

بازار ارزهای مجازی در معاملات ۲۴ ساعت گذشته ریزش نسبتا سنگینی را تجربه کرد، به گونه‌ای که دوج کوین ۲۶ درصد سقوط کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس؛  اتفاقاتی که در چین در حال روی دادن است، از جمله دلایلی است که باعث ریزش سنگین بازار ارزهای مجازی شده است. اقداماتی که دولت چین علیه بیت کوین و ارزهای مجازی در دستورکار قرار داده سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها را نسبت به آینده این حوزه به شک انداخته است.  

طی ساعات گذشته و در حالی که بیت کوین هم اکنون با ۴.۶ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت پیش ۳۱ هزار و ۶۰۰ دلار در حال معامله است، اما چند ساعت پیش حتی قیمت ۳۱ هزار و ۳۳۳ دلار را لمس کرد.  

به طور کلی بیت کوین در هفته پیش ۲۰ درصد و از ماه آوریل تاکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. اخیرا چین سرکوب فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی را شدت داده، به گونه‌ای که مقامات دولت در سیچوان که یکی از مهم‌ترین مراکز این فعالیت‌ها در چین محسوب می‌شود، روز جمعه دستور قطع برق شرکت‌های استخراج‌کننده بیت کوین را صادر کردند.  

ماه گذشته هم دولت چین خواستار برخورد بیشتر با خرید و فروش ارزهای مجازی شد. بر اساس دستور صادر شده تا همین دیروز برق ۲۶ شرکت بزرگ استخراج بیت کوین در سیچوان قطع شد، اما کار به اینجا ختم نشد، به گونه‌ای که بانک مرکزی چین هم اخیرا برخی بانک‌ها و موسسات ارائه خدمات پرداخت از جمله بانک ساخت و ساز و الیپی را امضا کرده و از آنها خواسته تا رویکردی جدی‌تر برای مقابله با خرید و فروش ارزهای مجازی در پیش گیرند.  

راد فلتکامپ، ‌ مدیرعامل کارگزاری خرید و فروش ارزهای مجازی به نام کریپتو هاپر در این باره می‌گوید: مردم به اقدامات دولت چین واکنش سنگینی دارند؛ چراکه این گونه سیاست‌ها به ایجاد بی‌ثباتی جدی در بازار منجر شده و تأثیر منفی خود در قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد.

۶۵ درصد بیت کوین‌های استخراج شده طی سال گذشته در چین تولید شده‌اند که در بین استان‌های چین سیچوآن جایگاه دوم را دارد. بانک کشاورزی چین هم که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور به شمار می‌رود گفته که نظارت بیشتری را برای ریشه کردن کردن فعالیت‌های غیرقانونی به خصوص در استخراج و خرید و فروش ارزهای مجازی در پیش خواهد گرفت.

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 16407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha