رشد ۱۸ هزار و ۲۳۳ واحدی شاخص کل بورس / شاخص هم وزن مقاومت خود را شکست/ بازار سهام یک دست سبزپوش شد + نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۸هزار و ۲۳۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید. در نخستین روز تابستان بازار آغازی متعادل و نسبتا داغ و پرتقاضا داشت و نمادهای مثبت نسبت به منفی برتری داشتند به گونه ای که نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین حدود ۹ هزار واحد افزایش را نشان میداد. همچنین شاخص کل از یکی از مقاومت های خود نیز عبور کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (  ۱ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۳ هزار و ۱۵۴واحد رشد داشت. در نخستین روز تابستان بازار آغازی متعادل و نسبتا داغ و پرتقاضا داشت و نمادهای مثبت نسبت به منفی برتری داشتند به گونه ای که نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین حدود ۹ هزار واحد افزایش را نشان میداد. همچنین شاخص کل از یکی از مقاومت های خود نیز عبور کرد.

گروه خودرو همانند روز گذشته بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد، لیدر این گروه یعنی سایپا معاملات قوی و رو به بالا داشت و در نهایت با صف خرید بیش از ۲۰۰ میلیونی به کار خود پایان داد. در میانه بازار رنج مثبت به گروه پالایش هم رسید، نماد شبریز که در گزارش ۱۲ ماهه خود به سود ۵۰۵ تومانی اشاره کرده است، از همان ابتدا با صف خرید روبرو بود و بیشتر حجم عرضه آن توسط حقوقی انجام شد.

گروه بانکی به غیر از دو بانک آینده و ایران زمین همگی جامه سبز به تن کردند که در نماد وآیند نیز شاهد مشارکت پر رنگ حقوقی در سمت خرید بودیم. فلزات نیز تحت تاثیر جو کلی بازار به خصوص در دقایق پایانی با استقبال اهالی بازار همراه شدند که میتوان به صف خرید ذوب اشاره کرد. دو نماد شاخص ساز رمپنا و اخابر نیز امروز صف خرید بودند و در بازه حداکثری به کار خود پایان دادند.

در گروه های موثر بر شاخص هم وزن نیز نسبت به روزهای گذشته شاهد روند بهتر و متعادل تری بودیم. یکی از اتفاق ها و اخبار مهم امروز دستورالعمل الزام به ارائه پیش بینی سناریو محور سود شرکت ها از ۲۰ تیر ماه بود. سیمانی ها در ساعت پایانی بازار با خبر احتمال عرضه در بورس کالا با رنج مثبت سراسری روبرو شدند که می توان صفوف خرید سشرق و ستران را نام برد. نماد ثبهساز در گروه انبوهسازی که در دو روز گذشته پرتقاضا بود امروز نیز در بازه حداکثر مورد معامله قرار گرفت.

از جمله بازگشایی های امروز که در محدوده بیشتر از ۲۵ درصد منفی بازگشایی شدند میتوان به نمادهای دتوزیع،شپارس و دیران اشاره کرد.

رشد ۱۸ هزار و ۲۳۳ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۸هزار و ۲۳۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۱۵۴ واحد رشد کرد و به رقم ۳۷۳ هزار و ۱۸۳ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۳۱ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فارس، فملی، فولاد، وبملت، کگل، خودرو، شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، فملی، غکورش، خودرو، شستا، خگستر، اپال از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۹ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و ۴۲۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۲ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام میدکو، شگویا، غصینو، ذوب، فرابورس، بپاس بیشترین تاثیر مثبت و نماد دتوزیع بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، رافزا، زملارد، چخزر، شاروم، کزغال، کرمان است.

انتهای پیام. /

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 16393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha