خودروهایی که در خرداد مرز رشد ۱۰ میلیونی راشکستند + جدول قیمت

پرونده خودروهای پرطرفدار ایران خودرو امروز با افزایش یک میلیون تومانی قیمت خانواده سمند در بازار بسته شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ؛ افزایش قیمت خانواده سمند از هفته اول خرداد زده شد، بطوریکه در این مدت «سمند LX » رشدی ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن در چهار هفته از ۱۸۸ میلیون به ۱۹۸ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF۷» نیز طی مدت زمان مورد بررسی رشدی ۱۳ میلیون تومان داشته و قیمت آن از ۱۹۹ میلیون به ۲۱۲ میلیون تومان رسیده است. «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز هر چند امروز تغییر قیمتی نداشت اما در یکماه اخیر ۱۱ میلیون افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرده است.  رشد قیمت در بازار محصولات پرطرفدار ایران خودرو در حالی رقم خورد که به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی گیرد و به نوعی می توان گفت معامله در بازار خودرو در حد صفر است.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، « سمندLX » ، «سمند LX با موتور EF۷» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو امروز در میان خانواده سمند شاهد رشد یک میلیونی «سمند LX» بودیم و این خودرو  با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «سمند LX با موتور EF۷» نیز امروز افزایش یک میلیون تومانی داشت و قیمت آن به ۲۱۲ میلیون رسید. براساس ارزیابی ها امروز «سمند سورن» نیز بدون تغییر در بازار با قیمت ۲۴۲ میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر  با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت در میان خانواده محصولات پژو ۲۰۶ نیز امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» بدون افزایش و با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «۲۰۶ صندوقدار»نیز همانند روز گذشته بدون تغییر و به ترتیب با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان و ۲۴۶ میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

ایران 31

۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
کد خبر: 16365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha