ریسک‌های متوجه بازار از بین رفته‌اند/ ثبات شکل خواهد گرفت

کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: حضور افراد حقیقی در بازار سرمایه با شکل‌گیری اعتماد میسر می‌شود و اگر جریان مالی و نقدینگی در بازار مناسب باشد این اعتماد شکل می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، امروز سومین روز معاملاتی هفته آخر خرداد ماه ۱۴۰۰ بازار بعد از دو رو پیاپی که روندی مثبت را به ثبت رسانده بود امروز با فشار فروش و اصلاح قیمتی بسیاری از نمادهای بزرگ بازار مواجه شد.

هومن عمیدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه  گفت: ریسک‌های متوجه بازار از بین رفته‌اند و  به نظر می‌رسد در سیاست‌های داخلی کشور  ثبات شکل خواهد گرفت.

عمیدی درباره تغییر جهت مسیر فعلی بازار سرمایه و شکل‌گیری اعتماد در آن پیشنهاداتی را داد و درباره آن‌ها توضبح داد: حضور افراد حقیقی در بازار سرمایه با شکل‌گیری اعتماد میسر می‌شود و اگر جریان مالی و نقدینگی در بازار مناسب باشد این اعتماد شکل می‌گیرد. وی افزود: سیاست‌گذاری‌هایی که در بازار سرمایه گرفته می‌شوند باید در جهت تقویت بازار باشد و به عمق آن کمک کنند.

این کارشناس بازار در تشریح گفته‌هایش افزود: کاهش سود بین بانکی یکی از راهکارهایی است که به بازار کمک می‌کند ما در بازار شاهد هجوم نقدینگی هستیم و نرخ سودهای بین بانکی که در حال حاضر بین ۱۹ تا ۲۰ قرار دارد ظلم به اقتصاد و عرصه تولید است و به ایجاد هزینه‌های جبران ناپذیر و زیان‌باری ختم می‌شود. عمیدی می‌گوید: سیاست‌گذاری‌ها در بازار سرمایه باید در جهتی باشد که رفتار بازارگردان‌ها در آن تغییر کند و از خرید در دامنه‌های منفی پرهیز کنند و در جهتی رفتار کنند که قیمت‌های یک سهم به جای حرکت به سمت پایین روندی صعودی را داشته باشد.

وی افزود: تزریق نقدینگی به بازارگردان‌ها باید صورت بگیرد و با پرهیز از خرید و رفتار سلیقه‌ای بازارگردان‌ها در به ثبات رسیدن بازار کمک کنند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره مذاکرات برجام و تاثیر آن در بورس گفت: اگر مذاکرات به نتیجه‌ای برسد، نرخ دلار به نزدیک ۲۰ هزار تومان نزدیک شود و نرخ سود بین بانکی به حوالی ۱۷ یا ۱۸ درصد پایین بیاید تاثیرات مثبتی را در بازار شاهد خواهیم بود.

عمیدی در پایان درباره سیاست‌های رئیس جمهور جدید و اثرات آن‌ها در بازار گفت: انتظار می‌رود نقدینگی را وارد بازار سرمایه بکنند و اگر تزریق پول به بازار صورت بگیرد از ترس و هیجان فعلی در بازار کاسته می‌شود.

۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 16325

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha