در شرایط فعلی سهامی که بازدهی صادراتی دارد سهمی معقول برای سرمایه‌گذاری است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اولویت شخص رییس‌جمهوری حمایت از تولید و کاهش مالیات است، شاخص تولید شاخص بورس محسوب می‌شود به همین علت با توجه به اقداماتی که جزو برنامه‌های وی قرار گرفته است بورس به رویه مثبت باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ مصطفی صفاری با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران و تاثیر آن بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: با مشخص‌شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و اعلام فرد منتخب مردم شاهد بهبود نتیجه معاملات بازار بودیم، اطمینان برای بهبود معاملات بورس و وزارت اقتصاد و دارایی جزو نخستین دستورات «حجت الاسلام والمسلمین رئیسی» بود که با انتخاب وی شاهد تاثیر این انتخاب بر بازار بودیم.

وی اظهار داشت: بورس جزو مهمترین اهداف رییس‌جمهوری منتخب است که این موضوع باعث ایجاد واکنش انتخاب وی در بازار سرمایه شد.  

صفاری ادامه داد: بازدید  «حجت الاسلام والمسلمین رئیسی» از تالار بورس نشان‌دهنده درجه اهمیت بورس برای رییس‌جمهوری منتخب و قرار گرفتن اولویت بهبود این بازار در دستور کار وی است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، همانگونه که از روز شنبه و از نخستین دقایق معاملات روند بازار صعودی بود با انتخاب وی امید به بازار باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: این انتظار نباید بین سهامداران ایجاد شود که بازار هر روز مثبت باشد و با ایجاد کوچکترین اصلاحی در بازار نسبت به عملکرد وی دچار شک و تردید شوند و سهامداران به سرعت سرمایه‌های خود را از بازار خارج کنند زیرا این موضوع به دلیل ورود هیجان و افزایش عرضه در بازار باعث ورود شاخص بورس به فاز منفی می‌شود و در آن زمان دوباره سرمایه گذاران ایجاد روند منفی در بازار را به رییس‌جمهوری نسبت دهند.

روند کلی بازار سهام مثبت است

صفاری با اشاره به اینکه روند کلی بازار مثبت است و خطری معاملات این بازار را تهدید نمی‌کند، گفت: ایجاد فاز منفی در شاخص بورس در چند روز گذشته هم ناشی از ریسک‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بود که حال با اتمام انتخابات و مشخص‌شدن نتیجه آن می‌توان روند کلی بازار را صعودی پیش‌بینی کرد این روند بازار باعث شده تا امید به معاملات بورس بازگردد و روند بازار مثبت شود.

 به گفته این کارشناس بازار سرمایه، این موضوع باید مدنظر باشد که در میان صعود شاخص بورس در برخی از روزها شاهد روند نزولی شاخص بورس خواهیم بود.

وی به اولویت فعالیت رییس‌جمهوری منتخب اشاره کرد و افزود: اولویت وی حمایت از تولید و کاهش مالیات است، شاخص تولید شاخص بورس است به همین علت با توجه به اقداماتی که جزو برنامه‌های شخص رییس‌جمهوری قرار گرفته است بورس به رویه مثبت باز می‌گردد.

صفاری تاکید کرد: از این موضوع نباید غافل ماند که با توجه به پایان انتخابات اما ریسک‌های دیگری هم تهدیدکننده معاملات بورس هستند و باید در انتظار مشخص‌شدن کابینه رییس جمهوری بود و دید وضعیت امور خارجه و برجام به کدام سمت خواهد رفت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سهامداران باید نسبت به این موضوع واقف باشند که هیچگونه ریسک داخلی تهدیدکننده معاملات بازار نیست و انتخاب   «حجت الاسلام والمسلمین رئیسی» می توانست بهترین گزینه برای انتخاب شخص رییس‌جمهوری باشد و به طور حتم این انتخاب باعث تداوم تاثیر مثبت بر  روند بازار خواهد شد.

وی روند معاملات بازار را مورد پیش‌بینی قرار داد و اظهار داشت: در نیمه دوم سال با استقرار رییس‌جمهوری، تعیین وزرا و اعلام سیاست‌های حمایت از تولید می‌توان شاهد رشد شاخص بورس باشیم و در آن زمان سرمایه‌گذاران می‌توانند بازدهی قابل توجهی را از این بازار کسب کنند.

صفاری به سهام برتر در بازار برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: به طور حتم با درنظر گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست بالادستی، سهامی که بازدهی صادراتی دارند در این بازار موفق‌تر خواهند بود و سهمی معقول برای سرمایه‌گذاری هستند.

افزایش جذابیت معاملات بورس با طرح مالیات بر عایدی سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با اعلام طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهایی مانند مسکن، خودرو و طلا و سکه،  جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس افزایش پیدا کرده است و می‌توان این پیش‌بینی را کرد که بازدهی بورس تا پایان سال بیشتر از دیگر بازارها خواهد بود.

وی سهامداران را مورد خطاب قرار داد و به آنها توصیه کرد: سهامداران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که اکنون همه چیز به نفع بازار سرمایه است و بهتر است در این بازار صبوری کنند.

صفاری خاطرنشان کرد: سهامداران در وضعیت فعلی بازار می‌توانند برای کاهش حد ضرر و زیان خود سهامی را که در اوج بازار و با قیمت بالاتر خریداری کرده‌اند اکنون دوباره با قیمتی بسیار پایین خرید کنند و با خرید جدید حد ضرر خود را کاهش دهند تا در نهایت از روند مثبت نیمه دوم سال استفاده کنند.

به گزارش ایرنا،  شاخص کل بازار بورس روز گذشته (یکشنبه، ۳۰ خردادماه) در ادامه روند صعودی خود، حدود یک هزار و ۶۹۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید.

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
کد خبر: 16318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha