تداوم معامــلات متـــعادل در بـــورس تهران/ رشد هزار و ۶۸۳ واحــدی شاخــص کل بورس/ فرابورس نزولی شد+ نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۶۸۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید. بازار امروز متعادل و با عرضه بیشتری نسبت به روز گذشته آغاز به کار کرد و شاخص کل به مدد صف خرید شستا رشد ۷ هزار واحدی در ۱۰ دقیقه ابتدایی ثبت کرد.با گذشت کمتر از یک ساعت از شروع بازار گروه خودرو به لیدری خگستر و رنج منفی در این نماد، با فشار فروش همراه شدند و در نهایت دو نماد خودرو و سایپا با صف فروش به کار خود پایان دادند، بانک تجارت و کار آفرین نسبت به سایر نمادهای بانکی با تقاضای بیشتری روبرو بودند. فلزات امروز اکثر با افت قیمتی همراه بودند و در این بین سه نماد فگستر، فتوسا، فلوله معاملاتی در سقف قیمتی داشتند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (  ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹۱۴ واحد افت داشت. بازار امروز متعادل و با عرضه بیشتری نسبت به روز گذشته آغاز به کار کرد و شاخص کل به مدد صف خرید شستا رشد ۷ هزار واحدی در ۱۰ دقیقه ابتدایی ثبت کرد. با گذشت کمتر از یک ساعت از شروع بازار گروه خودرو به لیدری خگستر و رنج منفی در این نماد، با فشار فروش همراه شدند و در نهایت دو نماد خودرو و سایپا با صف فروش به کار خود پایان دادند، بانک تجارت و کار آفرین نسبت به سایر نمادهای بانکی با تقاضای بیشتری روبرو بودند. فلزات امروز اکثر با افت قیمتی همراه بودند و در این بین سه نماد فگستر، فتوسا، فلوله معاملاتی در سقف قیمتی داشتند. پالایشی ها نیز تحت تاثیر کلیت بازار، فشار فروش داشتند و شپنا به عنوان لیدر با پایانی صفر به معاملات خود خاتمه داد.

در بین گروه‌های کوچک و تاثیر گذار بر شاخص هموزن، سیمانی ها روند پر عرضه ای داشتند و ستران و ساروج در این گروه در بازه حداکثری مورد معامله قرار گرفتند.تیپیکو در گروه دارویی که مجوز افزایش سرمایه ۱۵۳ درصدی آن  از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سایر اندوخته‌ها صادر شده معاملاتی متعادل و حوالی صفر تابلو داشت.

در نماد چدن در گروه محصولات فلزی شاهد بلوک در سقف قیمتی بودیم که با صف خرید نیز به کار خود پایان داد.قیستو و پیزد تک نمادهای سبز گروه مربوط به خود بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی نماد دارو در محدوده ۲۹ درصد منفی وقیمت ۱۸۰۰ تومان اشاره کرد.

رشد هزار و ۶۸۳ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۶۸۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۹۱۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۸۷ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۵۲ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۹۲ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد شستا، فارس، نورس، وتجارت، جم بیشترین تاثیر مثبت و سهام فملی، خودرو را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، غکورش، ولکار، شپنا، خودرو، وتجارت، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۸ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و ۲۸۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۸۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام شگویا، غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، تبرک، زاگرس، سمگا، بنو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، فگستر، رافزا، چخزر، کرمان، فرابورس، شاروم است.

انتهای پیام. /

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 16294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha