در بازار ارزهای دیجیتالی چه گذشت؟

اخبار مربوط به نرخ بهره در آمریکا بیش از هر اتفاق دیگری بازار ارزهای دیجیتالی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، در هفته ای که گذشت ارزهای دیجیتالی کماکان در مواجهه با فشار فروش و جریان وردوی کم رمق سرمایه های جدید دچار ریزش شدند. در ادامه وقایع مهم هفتگی ارزهای دیجیتالی آورده شده است:

* احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا مهم ترین خبر این هفته بود. طبق اعلام منابع خبری، اکثریت اعضای هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا با افزایش تدریجی نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ موافقت کرده اند. نرخ بهره فعلی آمریکا که در سطح صفر تا ۰.۲۵ درصد قرار دارد، کمترین نرخ بهره ثبت شده در طول تاریخ معاصر این کشور بوده است.  

* چین که زمانی اصلی ترین بازار استخراج ارزهای دیجیتالی در جهان بود برخورد با فعالیت های مرتبط با رمزارزها را تشدید کرده است. پس از ممنوع اعلام شدن انجام تراکنش های مرتبط با ارزهای دیجیتالی حالا استخراج کنندگان را برای توقف فعالیت های خود تحت فشار قرار داده است. برخی از کشورها از جمله قزاقستان در تلاش اند تا به مقصد جدید ماینرها تبدیل شوند اما با کاهش فعالیت های استخراج کنندگان چینی، ضریب سختی استخراج بیتکوین هم کاهش معناداری را تجربه کرده است.  

* با وجود فشار فروش موجود که بیشتر هم مربوط به افراد تازه کار بازار می شود، دارندگان قدیمی تر ارزهای دیجیتالی کماکان در حال خرید هستند و این مساله به ویژه در بیتکوین نمود بیشتری پیدا کرده است جایی که اکنون نهنگ ها با در اختیار گرفتن حدود ۴۸ درصد کل بیتکوین ها در حال تبدیل به دارندگان اصلی هستند.  

* در بسیاری از کشورها درها به روی فعالان ارزهای دیجیتالی گشوده تر از قبل شده است. در السالوادور برای نخستین بار در جهان بیتکوین به واحد پول رسمی یک کشور تبدیل شد. اخباری از احتمال وقوع اتفاق مشابهی در پاراگویه نیز به گوش می رسد. همچنین بانک مرکزی پرتغال شروع به صدور مجوز برای فعالیت صرافی های ارزهای دیجیتالی کرده است.  

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 16275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha