امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در بورس چه گذشت؟

بازار سرمایه امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ با رشد نمادهای شاخص‌ساز به خصوص گروه بانکی مواجه شد. و شاخص کل هم بر خلاف روزهای گذشته امروز با روندی مثبت مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، بازار سرمایه واکنش مثبتی را از خود نشان داد و شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات با هشت هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات در نیمه اول معاملات به یک هزار میلیارد تومان رسید و رشد قابل توجهی را ثبت نکرد.

عمده نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس روندی مثبتی را می‌گذرانند و نمادهای کوچک بازار هم با وجود روند منفی اما با تعادل نسبی همراه هستند.

محمد خبری‌زاده، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس امروز گفت: با وجود به انتها رسیدن انتخابات و نزدیک شدن به نتیجه آن اما ابهام در بازار بسیار بالا رفته است و فقط باید استراتژی انتظار را در پیش بگیریم و منتظر برنامه‌های اجرایی کاندید منتخب باشیم.

وی گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی رئیس جمهور منتخب، مشخص کننده راه آینده بورس و دیگر بازارها است. به طور مثال در بازار ارز شاهد تحرکات نوسانی هستیم و روند مشخصی در آن وجود ندارد اما در کوتاه مدت برنامه‌های دولت جدید مشخص می‌شود و ابهامات هم تا حد زیادی برطرف می‌شوند.

خبری‌زاده در پیشنهاد به سهامداران خرد بازار سرمایه گفت: در حال حاضر و با توجه به وضعیت موجود بهتر است سهامداران رفتار هیجانی از خود نشان ندهند و عجله‌ای برای خرید و فروش سهم‌های خود نداشته باشند تا زمانی که وضعیت برجام و مذاکرات با توجه به تعویق سه هفته‌ای که در آن افتاده است مشخص شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر دلار بر بازار سرمایه گفت: دلار قطعا تا دو هفته آینده سیگنال‌های مهمی را به بورس می‌دهد ولی در حال حاضر انتظار چنین سیگنالی را نباید داشته باشیم زیرا روند مذاکرات برجام نامشخص است.

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 16257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha