یک روز پس از انتخابات؛ مشخص شدن رئیس جمهور سیزدهم بورس را سبز می‌کند؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با تعیین و تکلیف نهایی انتخابات در هفته آینده، بازار سرمایه روند معاملاتی مثبتی را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، آیا با مشخص شدن رئیس جمهور دغدغه اصلی بازار سرمایه رفع خواهد شد؟ اظهار کرد: مشخص شدن رئیس جمهور تاثیر بسیاری بر بازارهای مالی و اقتصاد کشور می گذارد. در ایران، اقتصاد با سیاست رابطه مستقیمی دارد. تفکرات شخصی که در روز شنبه به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب می شود روی بازار سرمایه نیز اثرگذار است.

او بیان کرد: یکی از ابهاماتی که در ۱ تا ۲ هفته گذشته در بازار سرمایه وجود داشت و عرضه و تقاضا در بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد، انتخابات ریاست جمهوری بود.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، با مشخص شدن رئیس جمهور آینده، روند بازار سرمایه در روز شنبه به چه گونه‌ای خواهد بود؟ اظهار کرد: دو طیف خاص با تفکرات اقتصادی متفاوت در دو طرف انتخابات ریاست جمهوری هستند. به نظر من مهمترین اتفاقی که در شنبه رخ می‌دهد تعیین تکلیف و شفاف شدن وضعیت اقتصادی کشور طی ۴ تا ۸ سال آینده است که خود این شفافیت و تعیین و تکلیف نهایی انتخابات می‌تواند به بهتر شدن روند معاملات و همچنین سبب ترغیب یک عده‌ای از سرمایه‌گذاران که منتظر نتایج انتخابات بودند، کمک کند.

او بیان کرد: امیدوارم هر طیفی که رئیس جمهور آینده می‌شود، نسبت به بازار سرمایه یک نگاه جدید داشته باشد. به هر حال بازار سرمایه طیفی است که، بیش از ۲۷ و ۲۸ میلیون نفر از مردم کشور را تحت تاثیر مستقیم خود قرار می‌دهد و همچنین تصمیمات بازار سرمایه در فرآیند اقتصاد کشور نیز بسیار با اهمیت است.

آسایش در رابطه با ابهامات موجود در بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه با ابهامات زیادی از جمله، انتخابات ریاست جمهوری و  برجام رو به رو است. برجام یکی دیگر از  مواردی است که، تاثیر زیادی بر بازار سرمایه خواهد داشت، زیرا برجام روی نرخ دلار اثرگذار است و نرخ دلار نیز روی بازار سرمایه، صادرات و واردات اثرگذار خواهد بود.

 او بیان کرد: با مشخص شدن رئیس‌جمهور آینده و سیاست های او در خصوص برجام و FATF بسیاری از ابهامات رفع و شفاف سازی می شود که در این شفافیت، بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: از شنبه با مشخص شدن رئیس جمهور آینده، بازار سرمایه از منفی به مثبت خواهد رفت و قطعا بازار خوبی را در هفته آینده خواهیم داشت.

او افزود: باید در کنار سیاست های اقتصادی و سیاسی رئیس جمهور، سیاست بانک مرکزی، وزیر اقتصاد  که روی کار خواهند آمد را نیز در نظر بگیریم. در حال حاضر بازار سرمایه، بازاری است که دیگر اُفت خود را کرده و قیمت بسیاری از سهام به زیر ارزش ذاتی خود رسیده و نرخ بهره بین بانکی نیز، در حال کاهش است.

 آسایش در پایان بیان کرد: دولت جدید قطعاً برای اینکه بازار سرمایه را جذاب کند، سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کند که بازار سرمایه رو به رشد باشد و شاید نرخ بهره بین بانکی را نیز مرحله به مرحله کاهش دهد تا بخشی از پول ها  به سمت بازار سرمایه برود.  اگر انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده نشود و نتایج انتخابات مشخص شود، در این صورت هفته آینده از بازار سرمایه استقبال نسبتاً مناسبی خواهد شد و همچنین شاهد مثبت بودن روند معاملات خواهیم بود.

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 16226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha