کاهش قیمت بیت کوین پس از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره

پس از اعلام برنامه‌های فدرال رزرو مبنی بر اینکه قصد دارد در سال ۲۰۲۳، نرخ بهره را دو بار افزایش دهد، قیمت بیت کوین با کاهش همراه شد. همزمان با سقوط قیمت بیت کوین، بازارهای سهام هم با کاهش ارزش همراه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین پس از انتشار اخبار پیرامون افزایش نرخ بهره بانکی به سطح حمایت کلیدی خود کاهش یافت. از سوی دیگر، شاخص داوجونز و S&P500 هم با ضرر همراه شدند.

جروم پاول (Jerome Powell)، چندی پیش اعلام کرد که فدرال رزرو زودتر از چیزی که انتظار می‌رفت، اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد.

قیمت بیت کوین پس از اظهارات پاول به زیر حمایت ۴۰,۰۰۰ دلاری رسید و تا ۳۸,۳۰۰ دلار پایین رفت. در سوی دیگر، شاخص داوجونز و S&P500 به‌ترتیب ۰.۷۷ و ۰.۵۴ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

برخی از اقتصاددان‌ها با ابراز نگرانی از سیاست‌های تازه بانک مرکزی آمریکا، معتقدند که این کار تورم را افزایش می‌دهد. گفته می‌شود که تصمیم پاول انتظارات در ارتباط با تورم را از ۲.۴ درصد به ۳.۴ درصد می‌رساند. پاول افزایش تورم را «موقتی» توصیف می‌کند. قیمت‌ها در آمریکا در بیشترین میزان ۱۳ سال گذشته خود قرار دارند و تحلیل‌گران نگرانند افزایش تورم بر احیای اقتصادی پس از کرونا تأثیرگذار باشد.

پاول اشاره‌ای به زمان کاهش خریدهای ماهیانه ۱۲۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه نکرد، اما به نظر می‌رسد با توجه به سیاست افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳، کاهش خرید اوراق بهادار بسیار زودتر از سال ۲۰۲۳ کلید می‌خورد.

آیا بیت کوین می‌تواند محدوده نوسانات فعلی خود را حفظ کند؟

نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین روز سه‌شنبه الگوی سر و شانه وارونه صعودی خود را در تایم فریم ۴ ساعته تکمیل کرد، اما موفق نشد به هدف ۴۵,۵۰۰ دلاری این الگو برسد و در ۴۱,۳۵۰ دلار با مقاومت مواجه شد.

 تحلیل‌گران می‌گویند سقوط قیمت اخیر از ۴۰,۰۰۰ دلار و رسیدن به ۳۸,۰۰۰ دلار، تنها یک نوسانات عرضی ساده است.

اواخر دیشب و چند ساعت مانده به بسته‌شدن کندل روزانه، معامله‌گران در تلاش بودند تا حمایت ۳۷,۰۰۰ دلاری را حفظ کنند.

نمودار بیت کوین

داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که حجم سرمایه‌های ورودی به صرافی‌های بزرگ ثابت است و سرمایه‌های خروجی ماینرها سیری صعودی دارد. کریپتوکوانت از این عوامل به‌عنوان نشانه‌هایی نزولی یاد می‌کند.

نمودار بیت کوین

میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه فاصله چندانی با تقاطع مرگ ندارند. این در حالی است که نباید فراموش کرد این شاخص‌ها کاملاً بیانگر نوسانات بازارهای آنی نیستند.

رسیدن قیمت بیت کوین به بازه ۳۷,۰۰۰ تا ۳۶,۰۰۰ دلار می‌تواند باعث سقوط بیشتر به ۳۵,۰۰۰ تا ۳۱,۰۰۰ دلار شود؛ چراکه معامله‌گران توییتری عنوان می‌کنند که در آن ناحیه سفارش‌گذاری کرده‌اند.

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 16162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha