پیشنهاد وزارت صمت به صنایع / چه زمانی برق‌تان را قطع کنیم؟

وزارت صمت اخیرا در نامه‌ای به صاحبان صنایع اعلام کرده است که زمان قطع برق کارخانه خود را تعیین کنید! دبیر انجمن سیمان با اعلام این خبر گفت: برق صنایعی همچون سیمان، مدیریت شده قطع می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، برق صنایع سهمیه‌بندی شد! وزارت صمت در نامه‌ای به انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، انجمن فولاد و سیمان پیشنهاد داده است که تعیین کنند برق کارخانه‌ها بهتر است در چه زمانی از شبانه روز قطع شود! هر چند قطع برق منازل در تهران تمام شده اما دولتمردان برای مدیریت مصرف برق به سراغ صنایع کشور رفته‌اند.

دبیر انجمن سیمان درباره سهمیه‌بندی توزیع برق به تجارت‌نیوز گفت: انجمن سیمان در نامه‌ای به وزارت نیرو اعلام کرده است که داوطلبانه برای مدیریت مصرف شهری برق حاضر است ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش دهد، این در حالی که وزارت نیرو هنوز پاسخی به صاحبان صنایع نداده است.

عبدالرضا شیخان اظهار کرد: کارخانه‌های سیمان از فعالیت خود کم کردند و مدیریت شده حدود سه ساعت برق صاحبان صنایع سیمان قطع می‌شود. فعلا با قطع برق روند تولید آسیبی ندیده است اما چنانچه قطع برق تداوم داشته باشد ممکن است در توزیع سیمان به بازار اختلال ایجاد شود.

سیمان دوباره در تهران کم شده است. در حالی فعالان بازار سیمان ادعا دارند که قطع برق آسیبی به نظام توزیع وارد نکرده است که رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی به تجارت‌نیوز گفت: قطع برق توزیع سیمان به بازار را محدود کرده است. به طوری که قیمت سیمان در بازار (پاکت ۵۰ کیلویی) به ۵۰ هزار تومان رسید.

اسماعیل کاظمی ادامه داد علاوه بر قطع برق، صادرات بی‌رویه کلینکر باعث کمبود سیمان در بازار تهران شده است.

در عین حال گزارش‌ها حاکی از این است که برق شهرک صنعتی چناران در ۵۰ کیلومتری خراسان رضوی هم چهار روز در هفته از ساعت یک ظهر تا هفت عصر قطع می‌شود. عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اعلام این خبر توضیح داد در شهرک‌های صنعتی کارخانه‌های مواد غذایی، الکترونیکی و قطعه‌سازان حضور دارند که با قطع برق نظام توزیع این صنایع هم دچار مشکل شده است.

محمدرضا حسینا از آسیب قطع برق و خسارت آن به بخش صادرات انتقاد کرد. او به تجارت‌نیوز گفت: قطع برق خسارت‌های جبران ناپذیری را به صاحبان صنایع وارد کرده است. برای نمونه عدم برنامه‌ریزی در قطع برق باعث از دست رفتن مشتریان صادراتی شده است.

عدم واکسینه شدن ایرانیان باعث شده که در سفارت‌خانه‌ها برای تکنسین صنایع، ویزا صادر نشود. حسینا با اعلام این خبر گفت: ماشین آلات به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در کارخانه‌ها مستقر است. قطع برق باعث برهم خوردن تنظیمات دستگاه‌ها شده است. برای تنظیم ماشین آلات باید کارشناسان از کره جنوبی به ایران اعزام شوند اما به دلیل کرونا و عدم واکسینه شدن ایرانی‌ها ویزا برای کارشناسان صادر نمی‌شود.

به گفته او، در شهر مشهد با قطع برق صنایع مواد غذایی، الکترونیکی و قطعه‌سازها دچار مشکل شده است.

برق دانش‌بنیان‌ها هم قطع می‌شود

سید مهدی مدنی، عضو هیات مدیره سندیکا برق هم از قطع برق صنایع دانش‌بنیان‌ها خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: هر چند دانش‌بنیان‌ها مصرف برق زیادی ندارند اما در خراسان رضوی برق دانش بنیان‌ها هم قطع می‌شود.

او اظهار کرد: دولتی‌ها برای قطع برق قرار شد با بخش‌خصوصی هماهنگ باشند و برای قطع برق پیشنهاد مشخصی داده نشده است. هر چند که وزارت صمت متولی خاموشی‌ها نیست اما تداوم قطع برق موضوع‌های پیچیده‌ای را برای صاحبان صنایع ایجاد کرده است.

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 16160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha