اتریوم دوباره به کانال ۳هزار و ۶۰۰دلاری باز می گردد؟/ بررسی تکنیکال دومین رمزارز جهان

با توجه به مشاهده روند حرکتی قیمت اتریوم، بر اساس یکی از تحلیل‌های کارشناسان، ممکن است این رمزارز در روزهای آتی مجدد به کانال ۳هزار و ۶۰۰دلاری دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین؛ افزایش تسلط اتریوم بر بازار رمزارزها اخیرا بسیار مورد بحث قرار گرفته است. مدیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ اخیرا به لیست طولانی حامیانی که آینده‌ای روشن برای بزرگترین آلت‌کوین جهان متصور شده‌اند، پیوسته است. 

از زمان سقوط در تاریخ ۱۹می، اتریوم بارها خط مقاومتی ۲هزار و ۹۰۰دلاری را آزمایش کرده اما در هر تلاش شکست خورده است. این موضوع منجر به روند نزولی در بازار شده است. آخرین مورد آن بین ۷ تا ۱۳ژوئن رخ داد و اتریوم با ۲۰درصد افت قیمت، از ۲هزار و ۸۰۰دلار به ۲هزار و ۲۰۰دلار سقوط کرد. با این حال، این رمزارز موفق شد خط حمایتی بالاتر از دوره اصلاحی خود را پیدا کند. از این رو، یک مثلث صعودی در این روند شکل گرفت که بالاترین نقطه آن قیمت ۲هزار و ۹۰۰دلار بود.

شاخص قدرت نسبی در زمان نوشتن این گزارش در منطقه خنثی معامله شد اما حرکت پیش‌بینی شده آن بسیار قابل توجه بود. از تاریخ ۱۹می، از آنجا که روند نزولی کنترل را در دست داشت، این شاخص در شکستن خط مقاومتی و صعود به بالای ۵۵-۶۰ موفق نبوده است. اگر شاخص قدرت نسبی در روزهای آینده قادر به عبور از این مانع باشد، می‌توانیم شاهد تغییر در پویایی بازار باشیم. برخی از علائم مشاهده شده در تحلیل تکنیکال بازار نشان می‌دهد که نوسان بعدی اتریوم به سمت کانال ۲هزار و ۹۰۰دلاری خواهد بود.

خط مقاومت برای اولین چالش، کانال ۲هزار و ۶۵۰دلاری و برای دومین چالش در کانال ۲هزار و ۹۰۰دلاری بود. دامنه قابل مشاهده، فعالیت تجاری بالایی را در این محدوده‌ها نشان داد که می‌تواند در برابر نتیجه مطلوب موثر باشد. با این حال، خط مقاومتی زیادی بالای کانال ۲هزار و ۹۰۰دلاری وجود نداشت. در صورت تسلط روند صعودی بر بازار، امتحان کانال ۳هزار و ۱۰۰دلاری اتریوم، فراتر از الگوی آن خواهد رفت و در صورت موفقیت آمیز بودن این دامنه، شاهد صعود به کانال ۳هزار و ۶۰۰دلاری هم خواهیم بود. به طور کلی، این جهش نشان دهنده سود ۲۴درصدی از الگوی روند صعودی است.

نتیجه

با نزدیک شدن به سطح بعدی ۲هزار و ۹۰۰دلاری اتریوم، انتظار می‌رود روند صعودی ادامه داشته باشد. به ویژه، شاخص قدرت نسبی در روزهای آتی باید دیده شود؛ زیرا می‌تواند جهت‌گیری بازار را ایجاد کند. موفقیت در شکستن خط مقاومتی صعودی مثلث اتریوم، می‌تواند در دستیابی این رمزارز به کانال ۳هزار و ۶۰۰دلاری در روزهای آتی کمک کند.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت اتریوم را مشاهده می‌کنید؛

042e9a02-519b-4d2f-86a4-152ee5ff1fe1

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 16157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha