سودسازی بالای شرکت‌های زیرمجموعه «برکت» / برنامه برای تبدیل شدن ایران به قطب صادرات واکسن

گروه دارویی برکت توانسته آمار خوبی از توسعه، تولید و سودسازی نسبت به سال ۹۸ کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ دیروز مجمع گروه دارویی برکت برگزار شد در این مجمع اعضای هیئت مدیره این هلدینگ بزرگ دارویی کشور به ارائه گزارش درباره فعالیت پرداختند که عبارت است:

گروه دارویی برکت دومین هلدینگ بزرگ دارویی کشور بوده که سهم ۱۲ درصدی در بازار تولید داروی داخلی دارد، برکت بزرگترین شهرک تخصصی دارویی در منطقه ای با وسعت بیش از ۲۰۰ هکتار در منطقه کردان کرج احداث کرده است.

برکت بالغ بر ۲۰۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه فناوری های پیشرفته کرده که یکی از دستاوردهای آن واکسن برکت است، این گروه اولین و تنها سایت تولید فرآورده های سلول درمانی در منطقه خاورمیانه بوده و اولین سایت تولید داروهای ضد سرطان تزریقی در منطقه است، این گره بیش از ۸۵۰ قلم دارو را تولید کرده که آمار بی نظیری است.

گروه صنایع شفا فارمد، گروه سرمایه گذاری البرز، بیوسان فارمد، سل تک فارمد، هربی فارمد و شهرک صنعتی دارویی برکت از زیر مجموعه های اصلی گروه دارویی برکت هستند.

.

سودسازی زیرمجموعه های برکت

شرکت سبحان انکولوژی در سال ۱۳۹۹ رکورددار سودسازی گروه دارویی برکت بوده ، این شرکت با سود ۴۲۷.۵۹۷ میلیون ریال نسبت به سال ۹۸،  ۲۲۲ درصد سود کسب کرده است. بعد از شرکت سبحان ، ایران دارو با ۲۱۱ درصد سود نسبت به سال ۹۸ در جایگاه دوم قرار گرفته است و پس از آن شرکت های سرمایه گذاری اعتلا البرز با ۱۶۰ درصد سود، پخش البرز با ۱۲۶ درصد سود، سبحان دارو با ۹۹ درصد سود، کی بی سی با ۶۷ درصد سود، البرز بالک با ۵۴ درصد سود، البرز دارو با ۳۶ درصد و تولید دارو با ۱۷ درصد سودسازی نسبت به سال ۹۸ قرار گرفته اند.

عملکرد شهرک صنعتی برکت در سال ۱۳۹۹

گروه دارویی برکت توجه زیادی به توسعه شرکت صنعتی داشته و در نظر دارد این شهرک صنعتی را به یکی از مدرن ترین و بزرگ ترین شهرک های دارویی تبدیل کند، برنامه های توسعه ای شهرک صنعتی برکت عبارتند از:

۱. برق دار کردن پست برق اختصاصی هشتگرد برکت
۲.استقرار سیستم اتوماسیون و مانیتورینگ شبکه برق
۳.ایجاد زیرساخت سایت هواشناسی برکت و برگزاری جلسه با مدیرکل هواشناسی
۴. تدوین طرح توسعه شهرک توسعه زمین های شهرک  از ۲۰۰ هکتار به ۵۷۰ هکتار شامل ۱۱۰ هکتار فضای سبز و ۲۶۰ هکتار زمین شهرک
۵. تلاش و رایزنی جهت ایجاد ایستگاه مترو شهرک صنعتی برکت

برنامه ویژه برای صنعتی سازی واکسن کوایران برکت 

یکی از مهمترین پروژه های گروه دارویی برکت توسعه واکسن سازی و تبدیل شدن به قطب واکسن سازی در خاورمیانه است، بعد از تمام شدن مطالعات فاز سوم تزریق واکسن برکت نتایج ثبت شده و به سازمان بهداشت جهانی ارائه می گردد و بعد از آن تمام مردم ایران واکسینه شده و پس از آن اهداف صادراتی واکسن اجرایی خواهد شد.

برای خرداد ماه ظرفیت ۲ میلیون دوز تکمیل شده است، در فاز دوم تولید در انتهای تیر ماه ۷ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد، فاز سوم نیز در مرداد ماه و ۱۵ میلیون دوز خواهد شد. 

انتهای پیام./

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
کد خبر: 16118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha