برلیانس V۵ بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو برلیانس V۵ و دنا پلاس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، برلیانس V۵ با دنا پلاس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی برلیانس V۵:

برلیانس V۵، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

برلیانس V5 بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

برلیانس V5 بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، قفل شدن خودکار درب‌ها در سرعت، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، روکش چرمی صندلی‌ها، صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت و سرنشین در ۴ جهت، سنسور پارک در عقب، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، شیشه‌های بالابر برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی اشاره کرد.

برلیانس V5 بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، غربیلک فرمان با روکش چرمی و کنترل سیستم صوتی، فیلتر هوای اتاق و دستگیره داخلی درب‌ها آبکرومی است.

معرفی دنا پلاس:

دنا پلاس، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است.

بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

برلیانس V5 بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

برلیانس V5 بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ ‏های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، طرح جدید آینه‏‌های جانبی اشاره کرد.

برلیانس V5 بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سان روف، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، جا عینکی، تنظیم زاویه نور چراغ ‏های جلو از داخل، تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها و آینه‏‌های جانبی)، دستگیره ‏های درب‌ها به رنگ کروم، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب از داخل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، قطعات دکوراتیو طرح چوب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین و کارت طلایی چهار ستاره است.

خودرو
برلیانس V۵ دنا پلاس
کشور سازنده
چین ایران
سال (طراحی)
۲۰۱۲ ۱۳۹۵
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۶۰۰سی سی ۱۶۴۶سی سی
حداکثر قدرت
۱۱۲ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ سرعته خودکار ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲ ثانیه ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۷۸ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۴۶۵ کیلوگرم ۱۲۵۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۴۰۵ طول - ۱۸۰۰ عرض - ۱۶۲۷ ارتفاع ۴۵۵۹ طول - ۱۷۲۰ عرض - ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۳۰ میلیمتر ۲۶۷۱ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۵ لیتر ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۴
ترمز و پایداری
ترمزهای دیسکی در جلو و عقب – ABS – EBD ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو دیسکی خنک شونده - ترمز عقب دیسکی
کیسه هوا
مجموعاً ۶ کیسه هوا دارای ۴ کیسه هوا (راننده - سرنشین جلو و جانبی)
سیستم صوتی
قابلیت پخش MP۳ با ورودی USB – مجهز به ۸ بلندگو فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل - دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و هندزفری موبایل بلندگوهای جلو و عقب تیوتر

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 16099

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha